|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Forbanna debattanter
Ah! Så en konkurranse om hvilken side som er verst, altså? Men akkurat det blir jo litt vanskelig, for hva som er hatfult grums vil jo være litt avhengig av hva man mener og står for selv, vil der ikke? Jeg har feks ingen problemer med å se at det kommer mye grums fra høyresiden (les ytterste høyre), og at det også kommer en god del grums fra folk i FrP også. Samtidig så grøsser jeg av utspill fra folk i Rødt og det er en del ting som kommer fra SV også som skremmer meg. Men det er jo fordi jeg er dypt uenig i politikken deres, og det jeg reagerer på vil jo kanskje være ting som andre synes er fint og flott (ref kompisen min som synes at man maks skal tjene 500 000 i året, uansett om man er bedriftsleder med ansvar for flere tusen mann eller om man er elektriker).
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Det er greit at det er et teit utspill, men spesielt slemt og hatefullt får du meg ikke til å se at det er, altså.
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Vel, jeg synes en del av de innspillene/påstandene som rettes mot folk med uanstendig mye penger er ganske hatfulle og slemme, jeg. jeg føler noen ganger at venstresiden har et like anstrengt forhold til folk med penger som høyresiden har til det multikulturelle samfunnn: begge klager på at nevnte grupper ikke yter nok.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Jeg er ikke enig med kompisen din med at det bør være noe inntektstak, men jeg syns det er en smule verre å klage over at de som ikke har noe ikke yter, og at de som har kjempemasse ikke yter.
|
|
|
#5 |
|
|
Jeg vil påstå at det er litt mer enn en nyanseforskjell på å komme med utspill om fordeling av goder, og utspill om "du har feil kultur så du får ikke bo her". |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Jeg er heller ikke ute etter hvem som er verst, jeg bare sier at jeg reagerer negativt på utspill både fra høyre- og venstresiden. Høyresiden har nyanser og nivåer av fremmedfrykt - fra "de yter ikke nok" til "de bør utryddes fra jordens overflate". Venstresiden har de samme holdningene til folk med penger. Helt ytterst til venstre er det de som mener at man skal ta over produksjonsmidlene med makt - og historisk sett har det også skjedd i verden, på grusomt vis. Og likevel finnes det dem som synes det er en god ide.
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eh, hvordan kan du sammenligne disse tingene? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Altså, det er bare å gjøre det!
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Nå er du ute på samma greina selv. Når hørte du sist et menneske i noe parti hevde at folk med "feil hudfarge" og "feil kultur" ikke er velkomne i landet? Det er jo slike utspill som får debattene om denne tematikken til å eskalere i avmektig usaklighet.
|
|
|
#10 |
|
Deltidsmamma
|
Det er da i hvertfall noen med mørk hudfarge i Frp? Også blandt topp-politikerne? Frp's holdninger faller mere sammen med muslimsk kultur enn mange andre? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Bingo! Samme synspunkt fra en lyseblå APvelger her. |