Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan blir noen ekspert?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 18:16   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir noen ekspert?

Siden det i dette tilfellet er snakk om en universitetsansatt, så tenker jeg at man er ekspert på noe dersom det er ens primære forskningsfelt. Om man er historiker og har skrevet en avhandling om Svartedauden og dermed sittet i tre-fire år og konsentrert seg om dette og så fortsatt å forske på svartedauden i en ti års tid, så synes jeg det er greit at vedkommende blir omtalt på ekspert på Svartedauden. Men sånn som VG fungerer kan vedkommende like gjerne bli omtalt som ekspert på hvilketsomhelst tema som skjedde før forrige uke. Jeg vil anslå at rundt 90% av norske akademikere er for redde for at kollegaen deres som har lest fire bøker mer enn dem om emnet skal bli sur dersom de uttaler seg til media. Det er de resterende 10% VG har på speeddial.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.