Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbanna debattanter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 13:23   #11
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Å diskutere politikk, og med det gi tydelig uttrykk for å ta avstand fra ytringer eller handlinger er ikke det samme som å henge ut.

I dag leser jeg at Støre "raser" over Hagens siste uttalelser (en bekreftelse av hans egen tidligere påstand om at de fleste terrorister er muslimer). Driver Støre nå og "henger ut" Hagen/FrP etter ditt syn, eller er det helt enkelt et tydelig uttrykk for uenighet?

Nå har det vært mye klaging fra flere her inne over at vi på FP henger ut og dummer ut FrP ved enhver anledning. Jeg kan dra paralleller til min egen til tider oppgitthet over latterliggjøring over religiøsitet/gudstro/alternativegreier her inne - og jeg vil gjerne si at selv m jeg vil at mitt livssyn skal møtes med respekt her inne, så både godtar og skjønner jeg latterligggjøring av sjarlataner i alternativbransjen, f.eks.

Det er helt på sin plass. Og bare et tegn på oppegåendehet her og i samfunnet.

På samme måte respekterer jeg folk som har et mørkeblått blikk på tilværelsen - men latterlige/farlige/tanketomme/fordummende/intolerante/empatiløse etc. etc innspill fra f.eks FrP både kan og skal møtes med tydelige motforestillinger. Og jeg synes ikke synd på folk som blir smekket på truten etter å ha f.eks nedvurdert en hel gruppe mennesker i media.

Å kritisere slikt i harde ordelag, er ikke å henge ut noen. Og det er ikke å være slem å kalle idiotiske forslag for idioti.

Å påstå at det har vært MYE klaging fra _enkelte_ over uthenging av FrP er vel en relativ sterk overdrivelse. Det er nemlig ikke så mange som synes det gjør noe, egentlig, å henge ut disse idiotene. Og jeg skriver idioter med overlegg, fordi det er DET jeg (som jo er en av få _enkelte_) henger meg opp i. Det går fra å være diskusjon rundt sak, til en diskusjon om hvor lav IQ de som stemmer på FrP har. Idiotene, nazistene, høyrekstremistene, rasistene, vestkantgutta osv osv. Også synes vi det er greit å servere sånt unyansert tøys, fordi det føles veldig OK når så mange er enige.

Å være uenig er nå en ting, og jeg opplever vel egentlig ikke at Støre heller diskuterer annet enn den ene påstanden fra Hagen. Ikke at han rakker ned på alle FrPs velgere som lavpanna, eller at han i samme åndedrag drar frem gamle avisoppslag og bruker Martin Schanke som brekkstang for å undestreke idiotien i det Hagen driver med.

Jeg synes ikke det er helt på sin plass å latterligjøre NOEN (hverken nicket NOEN eller andre), og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke deg når du skriver at du synes DET (latterligjøring av folk) er et tegn på oppegåendehet (i den grad det er et ord) både her på FP og i samfunnet. Der er ikke jeg kjenner jeg, da jeg jeg tenker at ulikhet og annerledeshet er noe vi heller bør prøve å godta og prøve å forstå.

Jeg synes det er fint at utspill blir imøtegått, og jeg synes det er fint at det kan diskuteres så fillene fyker. Det er også en god egenskap å ikke umiddelbart avfeie alt som tull og tøys, men heller søke å se om det faktisk kan like noen elementer i sakene som er verdt å se nærmere på (hence den nye etaten FrP har foreslått). Det jeg reagerer på, er den elitiske holdningen om at alle som stemmer FrP uansett kan puttes i definerte grupper. Jeg tror ikke det er så enkelt, og jeg tror faktisk at slike forenklinger gjør det vanskeligere å "nå" disse velgerne med andre, alternative politiske budskap.

Etter ditt synspunkt er det da OK at jeg kaller hvem som helst for IDIOT, hvis _jeg_ mener at det de sier er idiotisk?

Jeg har for ordens skyld aldri stemt FrP.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.