|
|
#21 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Varmepumpe
Glemte å legge til at vi overhodet ikke har det for kaldt altså.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VarmepumpeVi bor i et hus fra 1965 med kald uinnredet kjeller. Huset er iskaldt, så for oss har det vært gull! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Epikur
|
Sv: VarmepumpeVi kjøpte en til 20 000 og halverte strømregningen umiddelbart. Nå strømregningen var på 5000/mnd i de kalde mnd så er det fort penger å spare, ja.
|
|
|
#24 |
|
Har bakt søte kaker
|
Såpass ja. Det meste vi har hatt i strømregning er 2000 per måned (inkl. nettleie). Og det var da jeg var i permisjon og vi hadde det like varmt hele dagen.
|
|
|
#25 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har også vært nær den summen et par ganger. Om vi kan halvere den blir jeg veldig glad. Jeg er nesten overbevist jeg nå. Og ikke minst kan jeg droppe den oljeovnen som jeg alltid har vært litt skeptisk til. De er ikke akkurat brannsikre.
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Har bakt søte kaker
|
Bor i vertikaldelt hus fra 1961 i tre etasjer. Altså vi deler en vegg mot naboen som er en veldig tykk brannmur. 130 kvm. til sammen. I vinter hadde vi vel omkring 21-22 grader i hovedetasjen og loftsstuen, og 19 i soveromsetasjen, akkurat passe for oss.
|
|
|
#28 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VarmepumpeVi har to varmepumper (300 kvm stor hus) |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Sv: VarmepumpeVi bor i en enebolig med 75 m2 flate, med en iskald like stor kjeller. Til og med med varmepumpe har vi strømregning på opp mot 6000-7000 kr for to mndr. Vi må varme opp kjelleren med to panelovner for at det skal gå ann å bruke vaskerommet på vinteren. Men det skal sies at det trekker sykt fra alle vinduene våre, som må skiftes. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VarmepumpeVi har vertikaldelt hus fra 1984 på 140 kvm. Vi fyrer Mye med ved og har en oljeovn i hver etasje og varmekabler på badet. Varmekablene på badet står på hele året. Når det er som kallest må vi ha på en liten panelovn på soverommene da de ligger delvis i kjelleretasjen. Varmepumpe |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Protonterapeut
|
Sv: VarmepumpeVi har to varmepumper, begge fra Panasonic. En oppe og en nede. Den oppe er under vinduet mellom spisestuen og stuen, da får den blåst rundt stuen og kjøkkenet når dørene er åpne (og det er de jo stort sett).
|
|
|
#32 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VarmepumpeJeg angrere på at jeg glemte å slå av varmepumpa da jeg gikk å la meg i natt, den sto på 25 grader. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|