Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Frp] Rett skal være rett

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 16:36   #121
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Frp] Rett skal være rett

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det var selvsagt det jeg mente, jeg har ei tøtte som kaster opp her og postet før jeg fikk skrevet ferdig, sorry.

Jeg fikk litt sånn "Krig og fred og politikk og sånn og kan ikke alle være venner, da? "-vibber der, sorry.

Gammel 08-08-11, 17:16   #122
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ja akkurat Mindy.
Polyanna: jeg beklager virkelig, jeg skrev og måtte løpe, og hadde visst postet i farten og når jeg skulle inn for åskrive ferdig så stod det liksom der som en sånn halvferdig populistisk setning. jaja, godt jeg fikk oppklart i alle fall, jeg kunne vært troendes til å ha glemt det.

Gammel 08-08-11, 19:02   #123
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så beklager jeg om jeg var nedlatende.

Gammel 08-08-11, 19:47   #124
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det går så bra så, jeg hadde nok vært det selv ser jeg.

Gammel 11-08-11, 08:59   #125
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

http://www.dagbladet.no/2011/08/11/n...riks/17631029/

Tybring-Gjedde beklager ordbruken.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:25   #126
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

En ganske forsiktig beklagelse, dog. Men han har vel ikke noe valg. Han fikk jo mye tyn for den kronikken før også, fra egne rekker, og det gjorde samarbeidet med Høyre i Oslo vanskeligere.

Gammel 11-08-11, 10:36   #127
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alt for å sanke stemmer. Er jo snart valg. Jeg tror ikke et fnugg på at han er lei seg. Men han er ikke dum, han ser jo at det er smart nå å late som om man angrer.

Sist redigert av Éowyn : 11-08-11 kl 11:13.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:46   #128
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Valgkampen har de kanskje satt en dato for, men valgkamspforberedelsene er godt igang ja. På mange vis.

Gammel 11-08-11, 11:16   #129
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Angående den nye kronikken til Tybring-Gjedde så tenker jeg at den var veldig godt skrevet, og han har noen poenger, i motsetning til de tidligere uttalelsene fra denne mannen. Selvsagt er det valgkamp, selvsagt er det opportunistisk, men samtidig tenker jeg at det er bedre om debatten tas på denne måten enn sånn som det har vært.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:27   #130
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde han skrevet den siste artikkelen først kunne man jo mistenke mannen for å inneha et fnugg av intelligens. Selv om jeg ikke akkurat ser det som en unnskyldning, så håper jeg debatten kan fortsette på et slikt nivå. Det jeg er redd er at dette bare er et skalkeskjul, og i sine kretser fortsetter han hat-yppingen like fullt. Meninger endrer seg ikke nødvendigvis bare fordi den offentlige debatten gjør det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:32   #131
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Jeg kjenner at jeg blir trist og lei når slike ting popper opp, ikke fordi det nok en gang viser hvor idiotiske de er når de prøver å moderere seg rett før et valg, men fordi jeg faktisk har jobbet for det partiet.
At de ikke bare kan stå for det de mener eller eventuelt endre kurs totalt, dette er bare latterlig, og bidrar ikke akkurat til å bygge troverdighet. (pekeler litt i smug)

Gammel 11-08-11, 11:33   #132
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tror han har brukt en informasjonsrådgiver for toern.

Eller, han er mer kynisk enn vi helt klarer å se for oss, og visste udmerket godt hva han gjorde både da og nå. Ordbruken den gangen var så hinsides, men så sammenhengende og "gjennomtenkt" at han MÅ ha visst hva han gjorde. Han gjorde det FrP alltid gjør: Skriver noe rablende mørkebrunt noe, samler opp en masse velgere de ellers ikke snakker direkte til, bare satser på at skal komme til dem om de tilkastes et kjøttbein i blant, og så trekker de det forsiktig, men ikke uforbeholdent, tilbake.

Gammel 11-08-11, 11:51   #133
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kollegene min i FrP er travelt opptatt med å vaske hender og snu kappen. :rapporterer:

Ellers kan jeg rapportere om at Unge Høyre plutselig har bestemt seg for å forkaste det gamle Franco-slagordet "Heller død enn rød".
http://www.bt.no/nyheter/valg/Vraker...d-2552857.html

Når Unge Høyre skal være riktig sprelske, så brenner de bøker eller bruker gamle fascistslagord. Timetallet i historie må definitivt økes i skolen.

Gammel 11-08-11, 11:53   #134
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper han har fått beskjed om å moderere seg slik at de ikke skulle miste masse Oslostemmer, han har sutret og nektet, han har fått en god bøtte kjeft, og kommunikasjonsrådgiveren har skrevet saken. Det har jo virkelig tatt sin tid før dette kom. Da har jeg mer respekt for de umiddelbare ytringene fra andre FrP-politikere.

Gammel 11-08-11, 11:58   #135
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det han skrev den gangen har blitt noe verre i lys av det som har skjedd. Jeg syntes det var ille nok da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:04   #136
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det som var interessant med den der er at jeg tror den i Oslo fungerte veldig mot sin hensikt. I hvert fall tror jeg den fullstendig parkerte Carl I. Hagens ordførerkandidatur. Det ble veldig åpenbart for de aller fleste at en by som nå en gang ER multukulturell absolutt ikke kan ha en ordfører (en ordfører er jo litt til stas og litt som en slags "hele byens pappa/mamma", og MÅ jo ha en samlende funksjon) som åpenbart er direkte frastøtt av store deler av befolkningen. Det er noe annet i byrådet - det er mye mer hverdagspolitikk.

(Og hvor har Carl I. Hagen vært de siste to ukene, forresten? Han var jo mye ute og hoppet før i sommer. Har han blitt parkert, eller parkert seg selv?)

Gammel 11-08-11, 12:06   #137
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Og hvor har Carl I. Hagen vært de siste to ukene, forresten? Han var jo mye ute og hoppet før i sommer. Har han blitt parkert, eller parkert seg selv?)

(Han slapper nok av i den norske kolonien i Spania.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 13:36   #138
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ellers kan jeg rapportere om at Unge Høyre plutselig har bestemt seg for å forkaste det gamle Franco-slagordet "Heller død enn rød".
http://www.bt.no/nyheter/valg/Vraker...d-2552857.html

Når Unge Høyre skal være riktig sprelske, så brenner de bøker eller bruker gamle fascistslagord. Timetallet i historie må definitivt økes i skolen.

Urk. Jeg har ikke fått med meg at Unge Høyre bruker den type metoder før nå. Jeg trodde de hadde glattkjemmet hår og brukte pene ord.

Beklagelsen fra Tybring-Gjedde tar jeg med en solid klype salt. I hans meningsfellers miljøer er tonen "Ap kan takke seg selv". Men utad er det selvsagt bedre at han beklager enn at han ikke gjør det, det kan jo være at det får noen til å tenke seg litt om.

Gammel 11-08-11, 13:57   #139
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Her er et blogginnlegg om Gjeddas kronikk: http://friogfreidig.blogspot.com/201...nossagang.html

Sitat:

Tybring-Gjedde er mannen – flankert av Kent Andsersen (likestiller islam med nazi) – som rulles ut i media når FrP vil spille på fremmedfrykten som preger deler av velgermassen deres. Hans rolle er å personifisere alt det brune grumset som befinner seg i partiet, og er en hendig brikke å spille ut når meningsmålingene ramler og det er behov for å mobilisere den xenofobe delen.

Men dette har ikke vært like lett etter ABBs manifest er blitt kjent og fordømt. Tybring-Gjeddes kronikk skiller seg ikke milevidt hverken fra ABB eller Fjordmans ideer om islams påvirkning på Norge. Men Tybring-Gjedde har fått en reddende hånd gjennom debatten om debatten. Man begynte å snakke mindre om hva som ble sagt, og mer om hvordan det ble sagt. Det ble plutselig veldig riktig at alle skulle få si sin mening, bare de sa det på en fin måte.

Dermed kunne Tybring-Gjedde gå ut og si "ja, jeg beklager språkbruken" og fremstå som en passende ydmyk – og samtidig si "men det jeg sa er politisk riktig".

Gammel 11-08-11, 14:56   #140
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne twittermeldingen fra i går var ganske betegnende:

Sitat:

Å sette fokus på Breiviks TI ÅR lange forhold til FpU er ikke å bedrive heksejakt. Det er journalistikk.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.