|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leger jukser for å hjelpe pårørende
Nå var ikke det jeg skrev ment som skryt over at jeg var raskt i arbeid, jeg var sykemeldt i to måneder før hun døde også og fikk nok gjort mye av sorgen unna på forhånd. Det jeg mente var at jeg syns at det var en presis og grei diagnose på min reaksjon. Jeg har ikke tro på at å sykeliggjøre sorg i seg selv er en god ting. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Da er vi egentlig helt enige. Jeg leste deg som "jeg kunne gå på jobb, og da bør alle kunne det", men det mente du heldigvis ikke.
|
|
|
|
#3 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg enig med deg i. Kanskje man heller kunne ha laget en felles diagnose rundt dette uten å knytte det direkte til hendelsen som utløser tristheten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Leger jukser for å hjelpe pårørendeHvis jeg hadde mistet et av barna mine så brått og brutalt som så mange har opplevd nå, tviler jeg på om jeg hadde vært i stand til å gjøre en fornuftig jobb på en stund. Jeg driver med salg, og jeg kan ikke gå for halv maskin, da oppnår jeg ingen resultater, og jeg tror heller ikke jeg ville være nok 'på plass' for å kunne utføre noe fornuftig.
|
|
|
#5 |
|
Søt og rar
|
Sv: Leger jukser for å hjelpe pårørendeI allmennlegenes diagnosesystem finnes diagnosen
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Jeg synes også dette er en helt grei kode å bruke, men det er så rart at det er spesifisert at sorg ikke er sykmeldingsgrunn. For de aller fleste har jo en periode i starten av en sorgreaksjon hvor det ikke er forenelig med jobb.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Nei, det er i utgangspunktet ikke noen diagnose som gir sykmeldingsgrunn i hvertfall. Det er ment at det skal håndteres utenom sykmeldingssystemet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|