Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Oppfordring - ta kontakt!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-11, 10:40   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Hæ, forsto jeg deg riktig nå, Fløyel: de velger seg bort fra klasse pga to stk -2- innvandrerbarn?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 10:42   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hæ, forsto jeg deg riktig nå, Fløyel: de velger seg bort fra klasse pga to stk -2- innvandrerbarn?

Foreldrene velger nynorsk for barna før de starter på skolen for å slippe at barna kommer i klasse med innvandrere ja. Vi gjorde ikke det og endte alstå opp med hele 2 innvandrerbarn i klassen, stakkars oss.

Jeg blir rett og slett kvalm.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 10:51   #3
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Foreldrene velger nynorsk for barna før de starter på skolen for å slippe at barna kommer i klasse med innvandrere ja. Vi gjorde ikke det og endte alstå opp med hele 2 innvandrerbarn i klassen, stakkars oss.

Er det bloody mulig. Hvis tullingene oensker integrering og ikke etniske konflikter saa er vel ikke det der den beste taktikken...

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 13:32   #4
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg blir rett og slett kvalm.

Det var virkelig ille å høre.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 14:22   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Bra skrevet.

Vi har hatt barn i en ganske flerkulturell barnehage i Groruddalen. Og jeg synes at det fungerte kjempefint.

Ungene ble gode venner, vi voksne ble vel ikke venner, men sånne som man slår av en prat med på gata når man treffes. Vi hadde ofte avslutninger hvor alle skulle ta med mat - og du verden for en mat. Masse deilige retter fra asiatiske og afrikanske land. Mannen min var kommet til himmelen.

Jeg trodde til jeg leste dette at den største utfordringen lå blant de som ikke hadde barn i barnehage og dermed ikke snakker norsk ved skolestart.

Nå har vi flyttet ut av byen, og det er langt færre innvandrere. På en måte synes jeg det er bedre - da det rett og slitt blir for mye når det passerer 50% i en skoleklasse - men det kunne godt ha vært litt mer blandet enn det det er nå. Det er bare lærerikt og hyggelig og oppdrar barna til å bli tolerante.

Forøvrig så tror jeg at ting ser annerledes ut om noen år. De som er ungdommer i dag er veldig vant til å ha folk fra andre kulturer i sin vennekrets. Snart blir de voksne og får barn igjen, da vil det være en større andel som ser annerledes ut, men som allikevel er veldig godt integrerte.

Gammel 08-08-11, 14:27   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor et stykke unna Oslo, så det er ikke veldig mange innvandrerbarn i klassene til barna. Men i minsten sin er det 3 gutter. Den ene gutten kom aldri på bursdager. Det vi gjorde var å istedet for å levere invitasjonen rett i postkassen så ringte vi på døra, leverte invitasjonen personlig, og sa at det hadde vært veldig koselig om *** ville komme i bursdagen. Gjett hva - han kom.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.