Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

OTH vs. Buggis

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 12:33   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Om OTH absolutt ikke går inn i bilen min, så blir det ikke den.

Hvordan er TFK i ulendt terreng da? Jeg synes ikke TFKer generelt er så fine, men jeg er villig til å gå inn i forhandlinger ift. det praktiske.
Hvilken TFK er det i så fall jeg skal ha? Finnes det ikke ulike modeller?

Hva er det som gjør at Buggisen ikke fungerer i hele vognperioden, Niobe?

Jeg har veldig lyst til å kjøpe ei ny vogn som varer hele vognperioden. Brun og Hvit sluttet med vogn i god tid før de fylte 3 år.

Gammel 27-07-11, 12:37   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Joggster Twist er det du skal ha. Den er veldig lik OTH i forhold til hvor den fungerer. Du kan feste hjulet fremme om det er ulendt terreng sånn at den blir mer lik en vanlig 4hjuling.

Jeg kjøpte ny bag i tyskland nettopp i sjokoladebrun. Den er helt nydelig på fargen.

Men jeg ville vurdert EW også jeg. Jeg liker designet mye bedre på den. Men elsker TFK vogna. Den er så praktisk at utsende får bare være. Den er jo ikke grusomt stygg. Den nye face liften er mye finere og synes jeg, men kan jo ikke bytte ut bare for det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:56   #3
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Joggster Twist er det du skal ha. Den er veldig lik OTH i forhold til hvor den fungerer. Du kan feste hjulet fremme om det er ulendt terreng sånn at den blir mer lik en vanlig 4hjuling.

Jeg kjøpte ny bag i tyskland nettopp i sjokoladebrun. Den er helt nydelig på fargen.

Men jeg ville vurdert EW også jeg. Jeg liker designet mye bedre på den. Men elsker TFK vogna. Den er så praktisk at utsende får bare være. Den er jo ikke grusomt stygg. Den nye face liften er mye finere og synes jeg, men kan jo ikke bytte ut bare for det.

Nei man kan ikke bytte vogn pga det, men om jeg skulle slumpe til å bli gravid igjen...

Håndbrems, er også et poeng, det klarer jeg meg ikke uten.

Gammel 27-07-11, 12:40   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

OTH og Buggis utfyller hverandre perfekt. Jeg har hatt begge, både samtidig og hver for seg.

Buggisen ble forliten rundt 2-2,5 år. Da hadde jentungen hodet helt oppunder kanten. Jeg likte ikke baggen da den vippet for mye + at hodeenden lå lavere enn fotenden. Handlekurven er også umulig å komme til når baggen er på. Måtte løfte av hele baggen, fylle handlekurven og så sette baggen på igjen. Buggisen er fin som sportsvogn etter overgang fra bag.

MB er og blir min favoritt. Fin å se på, praktisk, lett å trille, god plass til barnet. Det at baggen er så himla liten er bare tull. Jeg brukte den i 8 mnd til begge mine yngste. Da med vinterpose på slutten til den eldste. Den blir lang sammenslått, men det er også den eneste ulempen jeg kommer på. Den er vannvittig holdbar. Tåler masse juling. Det er få deler som kan bli ødelagt. Dog likte jeg nok 09 modellen noget bedere enn den som kjøpes i dag.

Om du vil ha en god vogn synes jeg du skal se på BRIO GO. Baggen er stor. Brukte den i 10 mnd til yngstemor. Da hadde hun fremdeles plass, men skulle låne bort baggen. Vendbar sittedel. Tar veldig liten plass i bil MED sittedelen på. Den har en fantastisk fjæring, og både bag og sittedel duver når man går. Denne kan brukes hele vognperioden.

Gammel 27-07-11, 12:42   #5
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hvordan er TFK i ulendt terreng da? Jeg synes ikke TFKer generelt er så fine, men jeg er villig til å gå inn i forhandlinger ift. det praktiske.
Hvilken TFK er det i så fall jeg skal ha? Finnes det ikke ulike modeller?

Vi har Joggster Twist til Lillebror, og jeg syns den har vært veldig god i ulendt terreng. Vi går en sti til barnehagen, og det har vi gjort siden han var nyfødt. Ikke noe problem. Den blir også overraskende liten når man slår den sammen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.