Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg vil fortelle dere noe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 19:40   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Jeg vil fortelle dere noe

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Du kan ikke bare overse ordet tilsynelatende fordi det passer deg.

Det er mange ting som er kommet frem ved ABBs oppførsel og liv i årene før dette skjedde, som helt klart viser at han ikke var velfungerende og frisk, men ingen har sett det før nå.

Jeg tror altså ikke det er mulig å ha normale relasjoner i noenlunde normal mengde til andre mennesker uten at det kommer temmelig tydelig frem dersom man lider av en så alvorlig sinnssykdom at man kan være strafferettslig utilregnelig.

På et eller annet punkt greier man ikke lenger å spille normal om man er såpass syk at sykdom skal kunne forklare handlinger som det her. Se bare på hvor vanskelig det er å gjemme vekk en depresjon eller angst - og det er lette sykdommer. Det å gjemme troverdig vekk en psykose i ni år vil jeg hevde at ikke går.

Som i at man ikke sitter etterpå og tenker "jammen, det var jo litt rart når jeg tenker over det nå etterpå," men mer som at man skjønner der og da at her er det noe som er helt og fullstendig galt.

De mest spesielle psykosene er de paranoide fordi vrangforestillingene kan være svært avgrenset og man kan fremstå som normal ellers. Men også disse vil slite i normale relasjoner over tid.

Min bakgrunn for å uttale meg er da å ha vokst opp tett på et menneske med en slik diagnose og vært med på å forsøke å få alt til å se normalt ut. Jeg er ikke fagperson.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.