Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tåttis tråkletråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-11, 08:42   #81
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tåttis tråkletråd

Tusen takk, Shamu.

Gammel 22-07-11, 08:50   #82
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Nyeste "oppfinnelse": Oppbevaring for baller og bamser og andre leker som tåler å bli kastet.

En gammel basketkurv hvor nettet hadde råtnet bort, har fått nytt liv. En sylinder som kan snurpes sammen i bunnen så det blir en pose. Den kan også hektes av og snurpes sammen i toppen hvis man skal ha med seg lekene sine noe sted. Stoffet er spesialbestilt av kunden.

In action.

Sist redigert av Tåtti : 28-07-11 kl 19:57. Årsak: bilderydding
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 09:25   #83
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig praktisk og leken oppbevaring

Gammel 22-07-11, 10:44   #84
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Så smart.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:04   #85
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Så smart og morsom oppbevaring

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:35   #86
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fiiine actionfiguren! Jeg er - som alltid - mest fascinert av ham.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 21:42   #87
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Siste sykrampe før ferieslutt skulle bli et fritidssett med bukse og genser. Jeg så et mønster i Stoff&Stil-katalogen som jeg hadde lyst til å prøve, ikke bare vanlig genser, men med glidelåsåpning og lommer. Buksemønster har jeg jo perfeksjonert allerede selv.

Jeg laget genseren tofarget og kunne dermed kombinere den med en bukse i hver farge. (Erfaringsmessig skitnes bukser ut mye fortere enn overdeler.)

Genseren ble jo fin den, men den var altså ikke til å bruke. Det var jo ikke plass til skuldre!

Jaja, i det minste lærte jeg å sy glidelås og kul lomme.

Det var i går. I dag fant jeg ut at det var for gæli om genseren bare skulle bli liggende etter alt det arbeidet jeg hadde hatt med den, så jeg modifiserte den litt med nok en farge (og kan dermed sy en bukse til i den fargen).

Sist redigert av Tåtti : 28-07-11 kl 20:05. Årsak: bilderydding
Gammel 24-07-11, 21:46   #88
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

WOW! Tråkletråd, du liksom. De klærne ser jo alldeles perfekt ut! Smart løsning med den genseren.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 21:47   #89
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Wow! sååå stilig, og du har virkelig talent!
Så ut som en søt knott også

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 23:14   #90
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Er det mulig sier jeg bare Jeg ser og studerer og det er jo akkurat likt som det man kjøper i butikken! Du er helt utrolig flink!

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 23:27   #91
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Knallfine! Du er veldig, veldig flink!

Gammel 24-07-11, 23:49   #92
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Utrolig flott.

Gammel 24-07-11, 23:56   #93
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Superflink du er

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 07:54   #94
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knallbra! De lommene er så fine.

Gammel 25-07-11, 09:21   #95
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gammel 26-07-11, 08:33   #96
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Tusen takk for skryt, det er inspirerende.

Knotten stilte i nye klær i barnehagen i går, og gensertrikset mitt viste seg å være en suksess. Den passet kjempegodt over skuldrene (litt stor, men det skal være noe å vokse i, dessuten krymper alltid sånt stoff mer enn man tror etter noen vask) og han tok den ikke av seg hele dagen.

Det meldte seg plutselig et behov for legoteppe også da han tømte all legoen sin utover parketten i stua. Men et par timer senere da teppet var ferdig, var legoen ryddet sammen og det var andre som fikk glede av det.

Sist redigert av Tåtti : 28-07-11 kl 20:09. Årsak: bilderydding
Gammel 28-07-11, 09:49   #97
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Jeg har kjøpt meg ny mobil igjen. Den er så fin at den ikke går an å ha rett i lomma, så nå har jeg sydd trekk til den. Måtte prøve tre ganger før jeg fikk til et som var stort nok, men ikke for stort.
Trekket er likt på begge sider. Det blomstrete stoffet er i ett stykke både pynt og fôr og jeg fikk det til uten sømmer inni. Den lille hempen er til å feste krok i hvis jeg skal henge den i beltet eller til å henge pynt i. Nå må jeg lage matchende skulderveske og liten pose til ørepluggene.

Sist redigert av Tåtti : 28-07-11 kl 20:11. Årsak: bilderydding
Gammel 03-08-11, 22:49   #98
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Strikkeposen som oser av sommer.

Vi var på hyttebesøk i helgen, og vertinnen hadde strikketøyet sitt i en plastpose. Jeg tenkte kanskje hun blir glad for denne til å ha håndarbeidet sitt i.

Sydd etter samme mal som Lynet McQueen-posen med rund bunn, bare noen centimeter høyere. Først hadde jeg tenkt hvitt fôr, men ettersom det var "ta noe du har i skapet"-dagen, ble det blomster innvendig også. Legg merke til at jeg har detaljmatchet med hvit snor og snorstopper.

Gammel 03-08-11, 22:51   #99
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så nydelig den strikkeposen var!

Gammel 03-08-11, 23:01   #100
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Så mye fint du lager!
Hun bør bli glad for strikkeposen. Den var nydelig.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.