|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg kommer ikke til å få norsk flagg, jeg skjønner at det ikke er ment nasjonalistisk, men det gir likevel meg litt slike vibber.
|
|
#342 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Er flagget negativt nå, da?? Hva legger dere i at det brukes som profilbilde i en sådan stund?
|
|
|
#343 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Tenker dere at det signaliserer noe nynazistisk å vise frem det norske flagget? Eller hva er ugreit med det? Er det å vise tilhørighet på den måten nødvendigvis nasjonalistisk, da "nasjonalistisk" på en negativ måte?
|
|
#344 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Her er jeg også. Litt ugrei følelse, men jeg har konkludert med at man må få kunne markere kjærlighet til et land når slikt skjer.
|
|
#345 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg reagerer fordi jeg bare har sett det brukt av folk i nynazistiske miljøer før.
|
|
#346 |
|
ctrl+z
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Son jeg sa i forrige innlegg, jeg skjønner at det er ment som et symbol på samhold i en krise. Jeg får dog vibber til ekstreme og nasjonalistiske grupperinger, uten at jeg har noen spesifikk bakgrunn for en slik følelse.
|
|
#347 |
|
Sånn passe sane
|
Men ellers er det ikke greit? Er man stolt av landet sitt uansett anledning så er vel det greit å flagge? (pun intended)
|
|
#348 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det var et rørende bilde, Salt.
|
|
#349 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Syns det er trist at det Norske flagget gir dårlige vibber for folk. Han som er tatt og tydeligvis som har vært med på begge angrepene er jo Norsk. Så langt er det INGENTING som kobler dette til noen andre enn det norske mannen som alt er tatt.
|
|
#350 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Selvsagt. Men sjelden det brukes så massivt som i dag (ikke en gang på 17. mai), så det blir jo litt spesielt og merkbart akkurat nå.
|
|
#352 |
|
Sånn passe sane
|
Dette skjønner jeg ikke. Altså, mener dere det norske flagget per se? Eller i akkurat denne situasjonen eller hva? Gir det norske flagget dere generelt nynazistiske vibber? Jeg bare lurer altså og er ganske overrasket, hvis det er tilfellet. For meg er det norske flagget først og fremst akkurat det - Norges flagg. Et symbol på en nasjon jeg er glad i.
|
|
#353 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Nå er jo dette en litt spesiell dag, da. At folk står sammen for landet sitt, er vel ikke så rart i en slik situasjon? Flagget representerer jo Norge som enhet. Håper ingen tillegger den gemene hop holdninger man ikke har, selv om flagget brukes på denne måten.
|
|
|
#354 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er helt enig med deg. Det MÅ være lov på en dag som denne, jeg har det ikke selv men reagerer ikke på de som har flagget som profilbilde. |
|
|
|
|
#355 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
#357 |
|
Sånn passe sane
|
Det er derfor jeg spør. Lite med slutninger, såvidt jeg kan se. Jeg spurte.
|
|
#358 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Og nå er det fjernet ser jeg. |
|
|
|
|
#360 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Fra tv2: "Politiet har mistanke om at dette ikke er internasjonal terrorisme, men en lokal variant rettet mot det bestående politiske systemet. Politiet skal være kjent med miljøet mannen er knyttet til."
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|