|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt holdninger til voldtekt
Tror vi bare får være enige om å være uenige.
|
|
|
#3 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og da mener du?
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Litt holdninger til voldtektJeg er enig med Sneglo her. Det at folk flest gikk forbi, lo og filmet tror jeg er et utslag av at de trodde de så frivillig sex ikke en voldtekt. Og hvis folk ikke tror det er en voldtekt så er det ikke så rart å agere som om det ikke er voldtekt.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Jeg greier ikke å se hvor Sneglo skal møtes med forståelse her altså. Og heller ikke at det er så skrekkelig uhøflig å møte den holdningen her med beskjed om å roe fnisingen. |
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt holdninger til voldtektEnig med Billa. Den sammenligningen med en bilulykke blir jo ikke det samme. Jeg kunne jo fnist om jeg kom over et par som hadde seg en sen natt. Jeg hadde ikke filmet eller hoiet, men heller ikke blandet meg inn om jeg
|
|
|
#7 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg skjønte hvertfall godt hva hun mente, og jeg ser ingen grunn til å ikke si meg enig i hennes innlegg selvom _du_ ikke er enig.
Igjen, jeg er ikke enig med deg. Jeg leste papirutgaven av artikkelen, og var aldri i tvil om HVA sikkerhetssjefen mente - faktisk. Om det er til ettertanke at arbeidsinstruksene på Stortinget synes å være i overkant lite fleksible med tanke på når ansatte skal gripe inn, er en annen (men relevant) sak.
Nøkkelen her er vel at du OPPFATTER situasjonen som kritisk, og det er ytre tegn (skade på bil/passasjerer) som tilsier at du bør gripe inn eller hjelpe. Dette var ikke en god sammenlikning.
Dette er det såvidt meg bekjent INGEN som er uenig med deg i, ikke i denne tråden hvertfall.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Oooh - Innom og hausser opp stemningen med dette usedvanlig velformulerte og gjennomtenkte innlegget? Ja, nå har ihvertfall jeg lært leksa mi, så denne satt i sikringsboksen, gitt. |
|
|
|
#10 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg tror ingen synes det er OK at viktige vitner står frem og kontakter politiet. Jeg har hvertfall ikke lest innlegg eller artikler i media som gjør annet enn å oppfordre folk til å melde seg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|