Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.
Slitsomt å ta seg av sine egne barn?! Jeg forstår faktisk ikke at foreldre (lærere, kanskje) som har 9 uker ferie, velger å sende barna i barnehage mens de selv har ferie. Joda, argumentet for at barna kjeder seg for de har ingen å være med hjemme er kanskje brukbart - men hva er så galt med at barna kjeder seg litt avogtil, da?
Her er det faktisk helt greit å kjede seg litt - det gjør som regel sitt til at fantasien settes i sving, gitt...
Nå er ikke jeg noen drømmemamma som yter 110 % for å oppvarte barna hele tiden, så det er kanskje der det ligger.
Noe så tåpelig!
Jeg gidder iallefall ikke å nekte et barn som ønsker det en tur i barnehagen i ferien fordi et eller annet forumnek mener man ikke bør syns det er slitsomt å være med egne barn. Alle mennesker blir slitsomme av og til, og jeg ser ingen dyd i å tvinge frem samvær med noen som helst når man er lei hverandre og har et godt alternativ.