Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Tips til smørbare pålegg?

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-11, 19:02   #1
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til smørbare pålegg?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg gir smøreost, leverpostei, kaviar, smør, smør med hvitost, litt syltetøy av og til. Vi har ikke prim til noen.

Samme her, og i tillegg litt skinke. Syltetøy svært sjelden, men det hender jeg har boysenbærdille, og da forlanger Pjotten også. I så fall spiser han noe annet først (det går gjerne tre-fem skiver til et måltid, nemlig). Fram til han var ett år blei det vel mest leverpostei og makrell-i-tomat, riktignok, men jeg lurer faktisk på om han fikk skinkeost og sånt før det. :husker ikke: Det er litt salt, men han får jo ikke salt i annen mat, så det blir vel ikke de helt store mengdene samlet sett.

Gammel 01-07-11, 22:30   #2
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Samme her, og i tillegg litt skinke. Syltetøy svært sjelden, men det hender jeg har boysenbærdille, og da forlanger Pjotten også. I så fall spiser han noe annet først (det går gjerne tre-fem skiver til et måltid, nemlig). Fram til han var ett år blei det vel mest leverpostei og makrell-i-tomat, riktignok, men jeg lurer faktisk på om han fikk skinkeost og sånt før det. :husker ikke: Det er litt salt, men han får jo ikke salt i annen mat, så det blir vel ikke de helt store mengdene samlet sett.

Er ikke gutta våre ganske jevngamle egentlig?
Jeg vet jo at min ikke er storspist altså, men 3-5 skiver er omtrent det vi klarer å få i ham på en uke. Det ble nesten kryss i taket i dag da han faktisk spiste en kvart brødskive med nyrørt markjordbær på.

Unger er forskjellige altså, det er sikkert og visst.
Vår spiser forøvrig osteskivene og hiver brødet på gulvet, og ellers er det neste umulig å få i ham noe av det dere nevner her. Karveost likte ha et par dager, før det plutselig var helt uaktuelt å spise igjen.
Setter min lit til at rutiner og fellesmåltider i bhg fikser dette problemet.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 22:34   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster spiser selvsagt også osteskivene og hiver masse brød rundt omkring. Slikker av pålegget gjør hun også. Det går seg nå til.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 22:45   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Er ikke gutta våre ganske jevngamle egentlig?

Jo, din er to måneder eldre, mener jeg? Min er født i mars. Han har god matlyst, så sant han er frisk, det har de kommentert i barnehagen også. Men han vil helst bare ha brød. Eller yoghurt. Vi prøver å få i ham andre ting også og varierer jo pålegget, men jeg liker ikke at kostholdet hans blir så ensidig. Han ligger over 90-percentilen på lengde nå og på 30-percentilen på vekt, men det er vel helst fordi han har vært mye sjuk i det siste. Nå spiser han igjen, i dag blei det tre-fire skiver pr brødmåltid, pluss banan.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.