Sv: Kjønnsnøytral barnehage
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Det er mitt inntrykk er at man gjerne snakker med stolthet om jenter som klatrer i trær og herjer og sparker fotball og har guttevenner, men jeg har aldri hørt noen snakke med tilsvarende stolthet om en sønn som liker å perle og sy og fargelegge i top-modell-bøker og henge sammen med jenter.
Du har rett, men hvis du sier "aldri" så har du ikke lest alle mine -innlegg om min lille "prinsessemann". En breirygga, storhenda maskulin tog-maniac som også elsker glitter, stas, barbie, blomster og lilla. Og perling. Han svinser rundt i prinsessekjole og får bare skryt og kos. Jeg overdriver kanskje til og med litt når jeg forteller om det, rett og slett for å herde folk litt, for ja, de reagerer. De glatter over det, men utrolig mange blir mildt eller mer forferdet av en gutt som elsker prinsessekjoler og barbie og glitter. Jeg viser frem støvlene han er så glad i, og forteller om at han valgt dem selv, med rosa sommerfugler og det hele.
Det komiske er at når han går med sine rosa, blomstrende solbriller, så sier folk "Åh, så tøff du ble nå!".