Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sydlige strøk og bassengliv med ettåring

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 22:54   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåring

Vi har også vært i syden med 13-månederst baby. Vi var i tenerife i påska 09. Lillebror elsket det - sånn utenom når han ble trøtt og begynte å gni seg i øynene med sandete hender.Det er ikke charterferie som det en gang var, men deilig er det.

Gammel 26-06-11, 22:59   #22
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Vi var på lazarote med tvillingene når de var 18 mnd. Ikke noe problemer det.
vel, det vr riktignok ingen avslappningsferie, men hva er vel det i denne alderen?
Ungene koste seg både på stranda, og ved bassenget. Og var enda da så små at de sov i vogn når vi f. eks skulle ut å spise på kvelden.
Og de sov godt på flyet...i alle fall en av de
En ferie blir hva man gjør det til selv, og hvordan man legger den opp.

Gammel 26-06-11, 23:00   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VI har reist på ferie til syden uansett alder på ungene. Barnet må fotfølges uansett, så hvorfor ikke befinne seg et sted hvor både voksne og barn har det som plommen i egget?

Man kan selvfølgelig ha det fint på hytte også, men hvis dere egentlig ønsker dere sydenferie så synes jeg ikke at alder på minstemann er det som skal hindre dere.

Gammel 26-06-11, 23:08   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

En ferie blir hva man gjør det til selv, og hvordan man legger den opp.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Man kan selvfølgelig ha det fint på hytte også, men hvis dere egentlig ønsker dere sydenferie så synes jeg ikke at alder på minstemann er det som skal hindre dere.

Altså, jeg har sikkert formulert meg klønete her. Vi har hatt med storebror til syden flere ganger, første gang da han var 2. Vi hadde med lillesøster til Thailand i høst. Vi har også vært i Danmark flere ganger og litt diverse. Og litt hytteliv. Vi har det stort sett alltid fint på ferie, og vet at det blir hva man gjør det til selv. Poenget vårt i år var at vi ikke egentlig skulle bruke noe særlig penger på ferie (blant annet fordi vi har kjøpt et hus det siste året), og derfor la opp til lavbudsjettvarianten. Når jeg nå har fått veldig lyst på noe annet, kan det feks bety at det blir syden i år istedenfor neste år. Eller noe. Det vil i alle fall gå ut over et eller annet økonomisk. Jeg er helt sikker på at vi får det strålende, spørsmålet er mer om 14 måneder er en såpass utfordrende alder i sydensettingen at det er dumt å "bruke opp" anledningen/pengene.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:16   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bestilte akkurat to uker til Gran Canaria fra 6. juli og regner med at vi vil få det helt topp. Lillesøster kan plaske i minibassenget med solseil over og storebror klarer seg mer eller mindre selv i barnebassenget. Når lillesøster sover kan vi voksne slappe litt av. Det er også lekeplass med skygge over der og barneshow på kveldene. Skikkelig charter, men det er (for meg) om og gjøre å gjøre det så enkelt som mulig for oss voksne når vi reiser med to små barn.

Vi betaler forresten rett under 25.000 for 2 uker (ingen måltider) med buss tur/retur hotell og mat på flyet. Da får vi 2-roms leilighet med kjøkkenkrok og delvis havutsikt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:17   #26
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke tatt med mine to på 23 mnd til et feriemål med strender og bassengkanter mot raus betaling en gang, tror jeg.

Jeg har nemlig valgt hytteferie i sommer, langt fra basseng og trafikkerte veier. Jeg får litt vondt i nøysomheten av tanken på å betale titusner for å løpe beina av meg etter vettlause, iherdige, oppfinnsomme, målrettede og utholdende unger når jeg kan gjøre det gratis i trønderskogene.

Men det betyr jo ikke at ikke dere kan ha en fin ferie i sydligere strøk, og dere er jo to voksne til å passe opp to barn. God ferie, uansett hva dere velger.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:18   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er snakk om å velge i år eller neste år, så hadde jeg valgt neste år. Det er greiere med 2-åringer. Jeg ville sagt "ja takk, begge deler", men det er jo ikke alltid det funker sånn dessverre.

Gammel 26-06-11, 23:19   #28
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg hadde ikke tatt med mine to på 23 mnd til et feriemål med strender og bassengkanter mot raus betaling en gang, tror jeg.

Jeg har nemlig valgt hytteferie i sommer, langt fra basseng og trafikkerte veier. Jeg får litt vondt i nøysomheten av tanken på å betale titusner for å løpe beina av meg etter vettlause, iherdige, oppfinnsomme, målrettede og utholdnende unger når jeg kan gjøre det gratis i trønderskogene.

Her traff du spikeren på hodet, altså, det er dette siste jeg også er usikker på. Men vi har jo bare to barn ja. Og strengt tatt er det kanskje lettere i år enn neste år. Hun ser ikke ut til å gå på det aktuelle tidspunktet, i alle fall ikke løpe.

Storebror vil skrekkelig gjerne til syden selvsagt. Det er en del av vurderingen.

Gammel 26-06-11, 23:19   #29
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis det er snakk om å velge i år eller neste år, så hadde jeg valgt neste år. Det er greiere med 2-åringer. Jeg ville sagt "ja takk, begge deler", men det er jo ikke alltid det funker sånn dessverre.

Hm nei, det var det...

Gammel 26-06-11, 23:22   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, der har du et poeng. Begge mine gikk til ettårsdagen. Det er utvilsomt litt mer styr i syden med en som er mobil, men som ikke kan gå. Det er ikke alle gulv og flater man vil de skal krabbe på. Vi var i Alcudia da eldste var 9 måneder, og da bare krabbet han. Ikke like greit på restaurantgulv og flyplasser, osv.

Gammel 26-06-11, 23:23   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glemte å si at snuppa er en krabber, men hun går mye langs møbler og slikt da. Tror vi får ta den møkka med på kjøpet for å si det slik.

minibolle mai 2012
Gammel 26-06-11, 23:25   #32
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Glemte å si at snuppa er en krabber, men hun går mye langs møbler og slikt da. Tror vi får ta den møkka med på kjøpet for å si det slik.

Ja. Trøsten er jo at de ikke løper. Lillesøster går også langs møbler, og innen avreise antagelig også litt ellers. Men Niobe er inne på noe... Trøsten er jo at på anlegg a la Sunving Resort er det veldig rent. Jeg ser ikke for meg at det blir mye farting til spennende restauranter på oss uansett...

Gammel 26-06-11, 23:26   #33
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Hvor vurderer dere å reise, forresten?

minibolle mai 2012
Gammel 26-06-11, 23:32   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hvor vurderer dere å reise, forresten?

Jeg er usikker på OM mannen vurderer å reise . Han har idag vært mest opptatt av å anlegge en liten plen. JEG vurderer Sunving Resort i Side eller det GinaK viser over her.

Gammel 26-06-11, 23:35   #35
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo fryktelig varmt i Tyrkia midt om sommeren da - er det ikke? (vi var der i septermber i fjor - og skal dit i oktober i år...da var det 28 grader i vannet og helt himmelsk!)

Gammel 26-06-11, 23:37   #36
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er jo fryktelig varmt i Tyrkia midt om sommeren da - er det ikke? (vi var der i septermber i fjor - og skal dit i oktober i år...da var det 28 grader i vannet og helt himmelsk!)

Det er mulig ja. Akkurat nå har jeg eliminert det litt bort pga elendige flytider. Hvordan er det på Kypros i starten av august da?

Gammel 26-06-11, 23:39   #37
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Vi valgte bort Middelhavet og Tyrkia i juli på grunn av varmen ja. Gran Canaria er mer stabilt på 24 grader. August er ganske hett det også.

minibolle mai 2012
Gammel 26-06-11, 23:40   #38
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært på Rhodos to ganger i august, og det har vært varmt, men deilig. Lunken sjø.

Gammel 27-06-11, 00:37   #39
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Vi har nå tittet og eliminert og vurdert, sett på avreise fra Landvetter og fra Gardermoen, sett på priser og flytider (orker ikke håpløse tider), og har endt med en reservasjon på Blue Village Callisto, den kan avbestilles uten kostnad imorgen hvis vi tar til fornuft . Det ble en hel del billigere enn Sunving denne gangen, og det kan jo være moro å prøve noe annet. Takk for innspill alle sammen!

Gammel 27-06-11, 22:35   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Apan: Håper dere kommer dere avgårde!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.