|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi har også vært i syden med 13-månederst baby. Vi var i tenerife i påska 09. Lillebror elsket det - sånn utenom når han ble trøtt og begynte å gni seg i øynene med sandete hender.Det er ikke charterferie som det en gang var, men deilig er det.
|
|
|
#22 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi var på lazarote med tvillingene når de var 18 mnd. Ikke noe problemer det.
|
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVI har reist på ferie til syden uansett alder på ungene. Barnet må fotfølges uansett, så hvorfor ikke befinne seg et sted hvor både voksne og barn har det som plommen i egget?
|
|
|
|
#24 |
|
I mål
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåring
Altså, jeg har sikkert formulert meg klønete her. Vi har hatt med storebror til syden flere ganger, første gang da han var 2. Vi hadde med lillesøster til Thailand i høst. Vi har også vært i Danmark flere ganger og litt diverse. Og litt hytteliv. Vi har det stort sett alltid fint på ferie, og vet at det blir hva man gjør det til selv. Poenget vårt i år var at vi ikke egentlig skulle bruke noe særlig penger på ferie (blant annet fordi vi har kjøpt et hus det siste året), og derfor la opp til lavbudsjettvarianten. Når jeg nå har fått veldig lyst på noe annet, kan det feks bety at det blir syden i år istedenfor neste år. Eller noe. Det vil i alle fall gå ut over et eller annet økonomisk. Jeg er helt sikker på at vi får det strålende, spørsmålet er mer om 14 måneder er en såpass utfordrende alder i sydensettingen at det er dumt å "bruke opp" anledningen/pengene. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi bestilte akkurat to uker til Gran Canaria fra 6. juli og regner med at vi vil få det helt topp. Lillesøster kan plaske i minibassenget med solseil over og storebror klarer seg mer eller mindre selv i barnebassenget. Når lillesøster sover kan vi voksne slappe litt av. Det er også lekeplass med skygge over der og barneshow på kveldene. Skikkelig charter, men det er (for meg) om og gjøre å gjøre det så enkelt som mulig for oss voksne når vi reiser med to små barn.
|
|
|
#26 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringJeg hadde ikke tatt med mine to på 23 mnd til et feriemål med strender og bassengkanter mot raus betaling en gang, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringHvis det er snakk om å velge i år eller neste år, så hadde jeg valgt neste år. Det er greiere med 2-åringer. Jeg ville sagt "ja takk, begge deler", men det er jo ikke alltid det funker sånn dessverre.
|
|
|
|
#28 |
|
I mål
|
Her traff du spikeren på hodet, altså, det er dette siste jeg også er usikker på. Men vi har jo bare to barn ja. Og strengt tatt er det kanskje lettere i år enn neste år. Hun ser ikke ut til å gå på det aktuelle tidspunktet, i alle fall ikke løpe. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
I mål
|
Hm nei, det var det... |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringHm, der har du et poeng. Begge mine gikk til ettårsdagen. Det er utvilsomt litt mer styr i syden med en som er mobil, men som ikke kan gå. Det er ikke alle gulv og flater man vil de skal krabbe på. Vi var i Alcudia da eldste var 9 måneder, og da bare krabbet han. Ikke like greit på restaurantgulv og flyplasser, osv.
|
|
|
|
#31 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringGlemte å si at snuppa er en krabber, men hun går mye langs møbler og slikt da. Tror vi får ta den møkka med på kjøpet for å si det slik.
|
|
|
#32 |
|
I mål
|
Ja. Trøsten er jo at de ikke løper. Lillesøster går også langs møbler, og innen avreise antagelig også litt ellers. Men Niobe er inne på noe... Trøsten er jo at på anlegg a la Sunving Resort er det veldig rent. Jeg ser ikke for meg at det blir mye farting til spennende restauranter på oss uansett... |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringHvor vurderer dere å reise, forresten?
|
|
|
#34 |
|
I mål
|
Jeg er usikker på OM mannen vurderer å reise |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringDet er jo fryktelig varmt i Tyrkia midt om sommeren da - er det ikke? (vi var der i septermber i fjor - og skal dit i oktober i år...da var det 28 grader i vannet og helt himmelsk!)
|
|
|
#36 |
|
I mål
|
Det er mulig ja. Akkurat nå har jeg eliminert det litt bort pga elendige flytider. Hvordan er det på Kypros i starten av august da? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi valgte bort Middelhavet og Tyrkia i juli på grunn av varmen ja. Gran Canaria er mer stabilt på 24 grader. August er ganske hett det også.
|
|
|
#38 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi har vært på Rhodos to ganger i august, og det har vært varmt, men deilig. Lunken sjø.
|
|
|
|
#39 |
|
I mål
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi har nå tittet og eliminert og vurdert, sett på avreise fra Landvetter og fra Gardermoen, sett på priser og flytider (orker ikke håpløse tider), og har endt med en reservasjon på Blue Village Callisto, den kan avbestilles uten kostnad imorgen hvis vi tar til fornuft |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringApan: Håper dere kommer dere avgårde!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|