Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevogn = førsterett på heis?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-11, 11:38   #21
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?

Men til forsvar for alle som ikke kan løpe i trappa. Folk kaster seg inn i busser, tog, trikker og bryr seg ikke om de med krykker, rullator, og barnevogn kom med. Busssjåfører, tikkevognførere og andre førere kunne vært langt flinkere til å hjelpe de med behov. Rydde plass til både folk og bagasje.

Mulig jeg er litt preget av å ha vært barnevogn bruker siden 2006, også reist mye alene med barn. Og har en 13 timers tur Oslo - Ringebu - Oslo friskt i minne. Men jeg har blitt mye mer oppmerksom på andre med behov, og hjelper til med bagasje og rullatorer når jeg kan.

Spesielt ille er det under forsinkelser og reserveløsninger, da vet man ofte ikke når neste sjanse er. Og reisende med små barn vil ofte gjøre reisen kortest mulig. Det har jeg forståelse for.

At folk ikke er så høflige, er ikke nytt. Det er vel å trekke det langt å si at de som triller barnevogn er mer uhøflig enn andre. Selv om dette er et soleklart eksempel. Og jeg mener selvsagt ikke at barnevogn går foran alt.

Gammel 27-06-11, 11:43   #22
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn = førsterett på heis?

Jeg syns ikke NOEN har prioritet for heis, sånn i utgangspunktet - uansett slabbedask, barnevogn o.a. Man kan SPØRRE, og kan da gå foran hvis de sier ja til det, men det er ikke noen RETT (medmindre man her akutt syk o.l.). Og sier de at det ikke passer, så får man vente på tur.

Jeg vil uten videre tilby gamle damer med rullator å gå foran, og muligens også en med gretten unge dersom jeg syns synd på dama - men den medlidenheten tørkes raskt vekk dersom hun maser seg fram og krever fortrinn, da får'a værsågod holde seg på plassen sin.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 11:46   #23
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at barnevogner har prioritet etter gamle og funksjonshemmede, men før folk med to kofferter og friske armer og bein. De kan velge å gå i trappa, det er litt verre for de med barnevogn.

Jeg syns det er naturlig å slippe fram ei barnevogn i heisen, og gamle med rullator, og andre som jeg ser har behov for det. De som jeg ikke ser har behov for det (skjulte sykdommer f.eks.) må nesten si fra hvis jeg skal slippe dem fram.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 11:55   #24
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes slett ikke barnevogner har noe prioritet. Okay, så kan folk som er friske gå trappa, men har man f.eks. med masse bagasje (en koffert kan fort vekk være veldig tung, dah!!) kan det være like slitsomt og vanskelig (og kanskje mer også) å dra på som en barnevogn. Selv opplevde jeg det å ha barnevogn som noe positivt, for jeg slapp å drasse og dra på masse. Man plasserer det man kan i barnevognen og dytter den lett rundt. Seriøst.. de med barnevogn bruker søren søkke ikke mye energi på å stå og vente på lik linje som andre. De trenger ikke engang passe på barnet sitt. De kan bare plassere det i vognen, og vips, vet man hvor det er!

Folk med løstgående barn, eldre (spesielt med rullator) og folk som har problemer med å gå bør ha prioritet langt fremfor barnevogn! Man blir ikke VIP bare fordi man har klart å trøkke en unge eller to til verden!

Gammel 27-06-11, 12:01   #25
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det høres ut som ei frekk kjerring med barnevogn og stort ego fremfor et generelt trekk ved alle som triller vogn eller et utslag av barnevognmafia.

Jeg syns ikke det er noen forskjell på kø i heis og kø andre steder - den som kommer først til stedet har førsterett på plass i heisen. Selv går jeg trappa så sant det er mulig, men om jeg har grunner til å ta heisen så ville jeg blitt forundret over hvem som helst som mente de hadde prioritet foran vanlige køregler.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 12:10   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Oi, javel ja.

Barnevogner har null prioritet i mine øyne. Jada, det er mange som tar heis som ikke trenger det, men det får man gjort fint lite med. Det er bare å stelle seg i kø og vente på tur.

Og jeg ville vært ytterst forsiktig med å antyde noe som helst om hvem som fint kan gå trapper og ikke. Det er mange skjulte handicap der ute, og å gå i trapper kan være omtrent umulig for noen som egentlig ser ganske fysisk spreke ut på flatmark.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 12:25   #27
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Er man frisk nok til å være ute å reise, så er man frisk nok til å stå i kø. Køen er som køen er, man respekterer plassen man har og venter på tur. Selvsagt, er gamlemor på tur og ser ut som hun har tenkt å falle om over rullatoren sin, så slipper man henne foran ..

Det kan noen ganger være slitsomt å stå i kø eller reise med en utålmodig unge som bæljer i vogna, men sånn er det noen ganger.
:billlettmerk hun som har bært en hylende to-åring under armen gjennom halve Heathrow, med barnevogna på slep, fordi sikkerhetskontrollen krevde at han måtte ta av seg skoene OG levere fra seg alle lekene:

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 12:27   #28
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Oi, javel ja.

Barnevogner har null prioritet i mine øyne. Jada, det er mange som tar heis som ikke trenger det, men det får man gjort fint lite med. Det er bare å stelle seg i kø og vente på tur.

Og jeg ville vært ytterst forsiktig med å antyde noe som helst om hvem som fint kan gå trapper og ikke. Det er mange skjulte handicap der ute, og å gå i trapper kan være omtrent umulig for noen som egentlig ser ganske fysisk spreke ut på flatmark.

Nå vil vel de fleste av oss pent stå i kø og ikke overhøvle noen foran oss i køa fordi vi mener de burde gått trappa.
Så da er det vel bare å håpe på at de som er friske og raske går trappa og at de som står i heiskø har behov for det.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 12:33   #29
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg fikk passet mitt påskrevet av noen som ventet på en heis på Colorline, vi fikk første rett fordi mellomste gikk på krykker ( 10 år og kneskadd). Jeg måtte selvsagt følge han i heisen, så sto det noen andre der og skulle presse seg først med rullator og ei med vogn. Da døren åpnet seg sto det en vakt i den heisen og hun vinket oss inn sammen med ei gammel dame med krykke. De ble så sinte de andre, bannet og svarta oss opp og ned

De måtte jo rekke å hente bilen sin må vite

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 12:37   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener helt alvorlig at det er usosialt å ta opp plass i heiskø hvis man like gjerne kan gå. Også skjønner jeg virkelig ikke at man gidder. :er ikke redd for å slite, men hater kø:

Sånn ellers mener jeg at to, tre tunge kofferter + bag og tax-free, eller bagasjetralle, er forståelige grunner for å ta heis på en flyplass, og hadde aldri sluppet forbi en barnevogn hvis jeg selv hadde hatt en fullstappet tralle.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 12:37   #31
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har snakket til fjasete preungdom som har herjelekt seg opp og ned i kjøpesenterets eneste heis, mens køen av barnevogner og andre ble stadig lengre. Sånn til vanlig synes jeg at dersom man har en frisk kropp å gå med og ingen hjul eller tunge ting å dra på, bør man overlate heisen til andre. Men man kan jo stort sett ikke gjøre mer med saken enn å prøve å etterleve det selv, og bringe det videre til egne barn.

I en kø med tunge kofferter, barnevogner, rullatorer osv, synes jeg ikke noen har forrang framfor andre, selv om jeg nok kunne ha vært engleaktig og sluppet fram en eller annen som så segneferdig ut. Med heisvakt som slipper inn de mest "trengende" er jo saken grei. Å kreve seg rett forover i køen, som beskrevet over, er hinsides frekt. Makan til oppførsel!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 12:43   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Barnevogner har en slags uformell prioritet fremfor de som ikke har noe tungt å bære på. Tunge kofferter og småbarn på armen må sidestilles med barnevogner. Og rullatorer, rullestoler, førerhunder og stokk må selvfølgelig få prioritet fremfor alle. De er de eneste som har virkelig prioritet, men jeg synes jo de som ikke trenger heis bør se seg om etter ei trapp når det er lang kø.

Enig. Vi har ikke vogn lenger, men har som regel handlevogn full av varer når vi skal ned til bilen på kjøpesenteret, og da må vi ta heis. Men vi gjør det alltid sånn (i hvert fall om det er mye folk) at en av oss voksne går inn i heisen med handlevognen, så tar vi andre trappen ned ved siden av.

Gammel 27-06-11, 12:47   #33
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg grønn over folk som ikke har noe å bære på og viser alle tegn til å være spreke og som fyller opp heiser på bekostning av folk med vogner, rullatorer eller krykker. Og ja, jeg snakker til dem også.

Jeg har aldri skjønt at noen ønsker å ta heis, dersom man *kan* ta rulletrapp eller vanlig trapp, men folk er forskjellige.

Gammel 27-06-11, 12:55   #34
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist jeg skulle sjekke inn på fly med en kø som var lang som et vondt år (jeg fatter ikke hva de brukte tiden på, de tok ca 2 kunder i kvarteret), var det en familie med barnevogn som gikk forbi hele køen. Du skjønner, de hadde baby, så de kunne ikke stå i kø. Dette hadde de fått gehør for hos reiseleder. I køen sto det mengder av folk med 1-2-åringer uten vogn (man vet jo hvor enkle de er å ha med å gjøre i kø), eldre mennesker og selvfølgelig andre. Det å ikke kunne vente med baby når man har to foreldre og ei bagvogn er jo bare tullball. Det er jo noe av det enklere i verden. Da kan den ene voksne trille rundt mens den andre voksne passer køplassen. Men noen vet å bruke babyforeldrestatusen for det det er verdt.

Jeg synes det er fint å slippe frem andre som kan trenge det/ha nytte av det, men jeg synes det er ganske usjarmerende å forlange slik behandling av andre. Nærmest uansett årsak med mindre vi snakker medisinske behov.

Gammel 27-06-11, 12:57   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist jeg skulle sjekke inn på fly med en kø som var lang som et vondt år (jeg fatter ikke hva de brukte tiden på, de tok ca 2 kunder i kvarteret), var det en familie med barnevogn som gikk forbi hele køen. Du skjønner, de hadde baby, så de kunne ikke stå i kø. Dette hadde de fått gehør for hos reiseleder. I køen sto det mengder av folk med 1-2-åringer uten vogn (man vet jo hvor enkle de er å ha med å gjøre i kø), eldre mennesker og selvfølgelig andre. Det å ikke kunne vente med baby når man har to foreldre og ei bagvogn er jo bare tullball. Det er jo noe av det enklere i verden. Da kan den ene voksne trille rundt mens den andre voksne passer køplassen. Men noen vet å bruke babyforeldrestatusen for det det er verdt.

Jeg synes det er fint å slippe frem andre som kan trenge det/ha nytte av det, men jeg synes det er ganske usjarmerende å forlange slik behandling av andre. Nærmest uansett årsak med mindre vi snakker medisinske behov.

Det er virkelig helt utrolig ...

Gammel 27-06-11, 13:00   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt ok at foreldre i følge med små barn får gå ombord først? Det opplyses vel fremdeles om på PA på de fleste flyselskap?

- No. 4 -
Gammel 27-06-11, 13:02   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig ok å kunne gå ombord først når man reiser med småbarn. Særlig når man reiser alene.

Gammel 27-06-11, 13:04   #38
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jøsses? Blir litt satt ut her.

Jeg tenker at så lenge ikke man har en ildskrikende (sulten) baby i vognen så lar man eldre og rullestoler o.l gå først. Dette tenker jeg gjelder vanlige kjøpesentre og slike steder. Da bør vogner, eldre og funksjonshemmede få prioritet på heisen.

Men på flyplass?
Nei der syns jeg alle som har mye bagasje, vogn, rullestol osv stiller ganske så likt. De heisene er jo der for at man skal slippe å bære x antall kofferter i trappene.
Med ganske så likt syns jeg prioriteringen bør være:

1. eldre/funksjonshemmede
2. Barnevogner
3. resten.

Noen burde sagt noe til den herskesyke dama... Man slipper jo selvsagt forbi dem som har vondt for å stå og vente lenge? barna sitter jo i vognen. De har det jo behagelig de.

Å få gå inn i flyet først er veldig ok når man reiser med barn.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 13:37   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er veldig ok å kunne gå ombord først når man reiser med småbarn. Særlig når man reiser alene.

Ja, det er ok. Men her var det snakk om å slippe en bagvognbaby foran alle ettåringene. (charter, det var vel ingen som ikke reiste med små barn omtrent).

Gammel 27-06-11, 13:40   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ja, det er ok. Men her var det snakk om å slippe en bagvognbaby foran alle ettåringene. (charter, det var vel ingen som ikke reiste med små barn omtrent).

:Candy skal snart på sin første årntlie chartertur:

- No. 4 -
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.