Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger
Opprinnelig lagt inn av Mani, her.
Men man har jo ikke alle de samme forutsetningene for å gjøre seg bemerket.
Smilefjes er godt egnet for forumliv og det er sannelig ikke rart at hun har gjort en sånn brakarriere, full av humor og soleklare meninger som hun er.
Polyanna også, jeg tror hun var den første jeg kan huske som jeg bet meg merke i, så reflektert og klok liksom, hva slags menneske er dette?
Og mange, mange flere med dem, flinke, kunnskapsrike mennesker som man lett legger merke til. Det er klart disse vil gjøre det skarpt på ryktefronten og det er helt åpenbart for meg at det ikke ligger for alle å oppnå det samme. Det er jo ikke bare å trykke ut noe morsomt eller klokt dersom man ikke helt er egnet for det. Og det er jo gøyere å ha mennesker som mestrer det skiftlige ord best mulig når det er snakk om forum, her foregår jo alt skriftlig.
Så nytter det ikke å være lei seg for at man ikke klarer det samme selv. Da får man enten henge med så godt man kan eller la det være.
Bedre er det ikke å få det. 
Jeg er veldig glad for alle de kloke hodene her inne, ingen tvil om det. Jeg tviler heller ikke på at de fortjener hvert eneste ryktepoeng de har opptjent, men å gå derfra til påstanden: "Om du ikke har en like skarp hjerne som smilefjes så må du bare tåle å være utenfor eller henge med så godt du kan" blir litt kaldt og trist, synes jeg. Det er da ikke noe i veien for at man kan være litt raus og gi litt også til de nye eller de som er pittelitt mindre aktiv slik at de ikke får hodet kappet av hver gang de slår en spøk som ikke faller i god jord, har en mening som går mot strømmen eller stiller ett spørsmål eller mot all formodning skriver en skrivefeil. 
Det er litt underlig at det er slik her noen ganger all den tid holdninger som inkludering, tilrettelegging, raushet, medlidenhet etc. blir forfektet med stort engasjement, liv og lyst i alle bursdagstrådene og allergitrådene.