|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Barn dopes i søvn
Det er veldig få som mener at man skal ta medisiner som ikke trengs.
Er dette noe du har belegg for å mene, eller bare synser du?
Nei, og det er vel ikke slik at alle disse igjen får det på grunn av søvnproblemer, men nettopp på grunn av allergi og angstproblemer.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn dopes i søvnSå vidt jeg vet ble Vallergan brukt over en lav sko på slutten av 70-tallet da broren min og jeg var små. Vi fikk begge sovemedisin som babyer,(litt usikker når, kanskje rundt 1 års-alder?) uten at det var noe mer søvnproblemer enn litt oppvåkninger om natten. Dette var det legen som anbefalte, ikke et uttalt ønske av mine foreldre.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn dopes i søvnVår lokale helsestasjon satser de sterkt på søvngrupper der de veileder foreldre i hvordan de skal få barna til å sove bedre. Veilederen er psykolog. Det gjelder både ganske små babyer og større barn. De jeg har snakket med skryter veldig av opplegget. Jeg synes det er et veldig bra tiltak som forebygger både søvnproblemer og følelse av utilstrekkelighet og avmakt.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg tror også en mer realitetsorientert søvnveiledning før barnet er født, kunne avhjulpet mye søvnfrustrasjon hos småbarnsforeldre. Man må komme denne "små babyer sover omtrent hele tiden"-myten til livs, og ikke minst gjøre det kjent at sovebabyer som sover natten rundt fra navlestrengen klippes er unntaket, ikke regelen.
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
Det var et spørsmål. Som sagt så tror eg min egen terskel for enkle medikamenter som reseptfrie smertestillende er ganske lave f.eks. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|