Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn dopes i søvn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-11, 22:39   #11
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Barn dopes i søvn

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Knerten går, som jeg skerv i den andre tråden om temaet, på Vallergan.
Det har han gjort siden mars, og vi har ingen umiddelbare planer om å slutte. Det funker. Bedr enn Zyrtec, Aerius og Polaramin/Phenamin gjorde. For ja, han får det pga allergi.

Jeg skal ikke nekte for at det har hjulpet på søvnen, den første natta etter han hadde fått allergimedisin sov han til klokka var 5 på morgenen, natta etter sov han til 6, og siden har han baer unntaksvis våknet på natta. Det var deilig for morshjertet. Det handlet ikke så mye om min nattesøvn, som og gleden over at gutten ikke lenger våknet av kløe på natta.

Vi pleier av og til spøke med at vi doper ham så han blir lett å legge, når vi gir kvedsdosen av Vallergan. Men det er jo bare en spøk, vi ba aldri legen om medisin fordi gutten ikke sov. vi ba legen om hjelp fordi gutten klødde seg til blods.

Stor forskjell på å få medisiner av medisinske grunner, som f.eks allergier, enn pga søvnproblemer av psykiske grunner eller noe slikt. Høres jo ut som dere ikkje har noe valg og virkelig har behov for medisinene her da!
At han sover er bare en kjekk bieffekt!

På den ene siden vil eg si at eg syns medisinering av ting som kan behandles uten er veldig unødvendig og ofte en forhastet løsning, uansett om det gjelder voksen eller barn. Da spesielt sovemedisiner, antidepresiva og lignende.. Føler at det ofte blir skrevet ut medisiner hakket for kjapt fordi helsevesenet ikkje har tid eller kapasitet til å følge opp/behandle på andre måter. Mulig det er feiloppfatning, men de sier jo i denne artikkelen at vi er sannsynligvis på verdenstoppen med uskriving av disse preperatene til barn, så NOE er det jo som gjør at vi trekker opp denne statistikken.

På den andre siden vet eg ikkje ka eg hadde gjort om det var MITT barn som var "umulig" å få til å sove, eller våknet ørti ganger iløpet av hele natten i veldig lang tid. Har ikkje sovet igjennom en hel natt på flere måneder nå, men det er pga graviditet og liten baby og sånt "som hører med", men ikkje noe eg har noe ønske om å holde på med i flere år og er neppe i stand til å orke. Så om vi hadde prøvd alt vi kunne tenke på først, så kan eg ikkje garantere at vi hadde takka nei til "vårt siste håp" altså.....Vil jo ikkje at barnet mitt skal slite fordi eg absolutt skal holde fast på mitt prinsipp....

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.