|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diskriminering ved boligutleie
Joda, man kan vri det denne veien også, og si at de som leier ut diskriminerer. Jeg er helt sikker på at de fleste som vi har måttet si nei til her, har en eller annen grunn de kunne sagt at vi sikkert diskriminerte på. Det være seg husdyr, røyking, singel, unge, gamle, etc. Sikkert noen som kunne antatt at de ble valgt bort pga klær også...
Hvordan mener du at det skal foregår da? Her kommer det flere ti-talls mennesker på visning, og vi har ikke plass til alle. Hvordan skal vi da velge ut hvem?
Jeg synes det blir for enkelt å dra det rasistkortet. Jeg har inntrykk av at man uansett blir dømt i situasjoner hvor man må¨velge blant flere mennesker, og det er en eller flere muslimer eller andre med annen religion i gruppa, og man ikke velger denne. Man skal liksom få dårlig samvittighet for å ikke ha valgt denne personen, selv om man faktisk ikke la religionsforskjellen til grunn for valget.
Vi har røykeforbud i sokkelen, men vi spør ikke folk om de røyker, og vi utelukker ikke folk pga røyking. De får bare beskjed om at om de røyker, så må de gå ut. Ikke møtt motstand på det hittil, og vi har hatt noen røykere boende her.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|