Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Hva var så kjipt med BA da, Neket? Bare nysgjerrig. Jeg synes BA er et bra flyselskap. Litt for konservativt for min personlige smak og foretrekker Virgin fremfor BA på lange reiser. Men BA er proffe, trygge og bra. Det skal dem ha.
Første gangen jeg ble sur var det masse kanselleringer pga tåke. Ikke deres feil, men makan til dårlig info skal man lete lenge etter. Jeg skulle reise Oslo-London, men dit kom jeg meg ikke, og ble sendt hjem (etter 6 timer) uten mat, hotell, drikke, noe som helst, med beskjed om å komme tilbake neste dag kl 7. Da jeg kom tilbake dagen etter var det fortsatt ingen informasjon, før de plutselig kom å sa "det går et fly om 5 minutter". Så løp jeg til flyet så fort jeg kunne, og det var ikke før jeg var på flyet at jeg innså at flyet gikk til Gatwick, ikke til Heathrow. Jeg var fattig student, det kostet 10 kr å komme meg hjem fra Heathrow, og 400 fra Gatwick, og det var ikke snakk om å refundere kostnadene. I brevet jeg fikk som svar sto det "det er likt for alle, så du får ikke noe refundert". 400 kr er jo ikke mye, men det er endel for en student.
Neste gang var flyet fra London kansellert pga "dårlig vær i Oslo", noe som sannsynligvis ikke var sant - alle de andre flyene landet jo. Jeg ventet først tre timer på neste fly, rett før det skulle gå fant de ut at det ikke var plass, og jeg måtte vente fire timer til. Jeg fikk 50 kr til å dekke mat, det rekker ikke langt på en flyplass. Dessuten, hadde de sagt at jeg måtte vente 7 timer kunne jeg jo gjort noe annet mens jeg ventet.
|