|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnKanskje jeg burde begynne å jobbe fullt isteden og overlatt alt til mannen? Neppe. Han klarer ikke å huske en liten tannlegetime for ene ungen en gang enda vi snakker om det kvelden før og han lovet å dra fra jobben i dag for å ordne det. Tannlegen ringte akkurat og lurte på hvor de var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barn
Jeg bruker motsatt strategi helt bevisst. Jeg tror det ville klikket for meg om jeg skulle ha eneansvar for å huske absolutt alt som må huskes. Javel, så har ikke storesøster støvler i bhg på mandag selv om det pøsregner, men den som har pakket bagen for uka må huske å ta med alt. Hvis det var far, så må jeg anta at han fikser det. Han vil definitivt etter hvert gi f dersom jeg "passet på ham" hele tiden. Dette er jo et relativt uskyldig eksempel, og ingen krise. Det er selvfølgelig verre å misse en tannlegetime, men hvis far må ordne opp selv, så er vel sjansen for at han husker det neste gang større? Jeg skjønner at det kan være kjipt, altså, men likevel tror jeg det er lurt å kunne trekke på skuldrene å tenke at "det var dumt, men han fikser det vel".
![]() |
#23 |
Står på egne ben
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnHan mannen min klarer fint å være alene med ungene altså og ordne klær til skole og barnehage og hva som skal være der og alt mulig, men han mangler noen gener når det gjelder å huske på ting og organisering dessverre. Har prøvd og overlate ting til han, men det er enklere at en har full kontroll til enhver tid. Med tre unger så er det beskjeder i øst og vest og det enkelste er at alt blir skrevet ned i en bok så fort en dato eller tid eller bursdag dukker opp. Mannen har full tilgang på denne boka om han ønsker å sjekke noe, selv om boka er mi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg har også bevisst valgt samme "strategi" som mosol og i morges fikk jeg kjeft av mannen fordi dukka bare hadde gummistøvler hjemme. Det måtte da kunne gå an å få hjem ett par sko fra barnehagen??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg er helt på linje med mosol. Helt siden storebror var liten har mannen tatt minst like mye ansvar for alt praktisk mikk-makk rundt ungene som det jeg har gjort, og vi har begge måtte lære av våre feil i forhold til støvler som er glemt igjen hjemme (med det resultat at man må ta et senere tog til jobb fordi man må hjem og hente) eller tilsvarende. Vi har ikke glemt store ting, men det er fordi vi også er flinke til å minne hverandre på det og få det inn i begges kalendere sånn at det er lettere å huske.
![]() |
#26 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg er også på linje med Mosol. Jeg har absolutt ingen intensjoner om å overta alt logistikkansvar i Løveheimen. Det hadde ikke funket heller i og med at jeg reiser en del, så da er LøveMannen nødt til å henge med. At det har ført til noen forglemmelser må jeg heller bare leve med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnMannen min tar sin del av ansvaret han, men mye av dette ønsker vi jo å være med på begge to. Hvem vil vel gå glipp av ungen sin når hun har hovedrollen i barnehagens oppsetning av "Espen Askeladd som kappåt med trollet"? Eller 3-åringens foredrag om edderkopper foran nesten 100 tilskuere?
![]() |
![]() |
#28 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnMan må oppdatere kalenderne sine hver søndag, etter at man lørdag har tatt ukeshandling der middagene er inkludert.
![]() |
#29 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnTjorven:
![]() |
#30 |
Hertuginne
|
Nuvel, litt er det jo. Denne uken har vi FAU sommerfest og neste uke er det klasseklubb, i motsetning til barnehagen som bare har en avslutning.
![]() |
#31 |
Hertuginne
|
Vi har planleggingsmøte hver søndagskveld, etter ungene er i seng. Da plottes alle ting inn, henting og levering blir fordelt (det som allerede ikke er planlagt, vi er gode på å varsle om sene/tidlige møter som påvirker den andre) og fritidsaktiviteter blir diskutert, for å få kontroll på om den som ikke henter på likevel kommer relativt tidlig hjem på grunn av ekstraordinære ting, som f.eks. fotballkamper. Etter at vi fikk rutine på slike ting har hverdagene våre gått rimelig smooth, men det krever av og til kveldsjobbing eller at man blir lenge på jobb en dag i uka.
![]() |
#32 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnDet blir bedre, selv om det er en fattig trøst. Jeg har tre unger, og tredjemann begynner på skolen nå til høsten. De to eldste kommer seg til og fra skolen selv, men må selvsagt bringes og hentes til fritidsaktiviteter og slikt stort sett. Det jeg merker aller mest på er at ungene er friskere. Da de to minste var små var vi å mye borte fra jobben at jeg syns det var utrolig stress. Ikke fordi sjefen min sa noe, men sjefen til mannen min gjorde det.... Vi hadde utvidede sykedager, og selv ikke det var nok. Et år ble jeg sykemeldt de to siste ukene av året fordi jentungen, nok en gang, var syk og sykebarndagene var oppbrukt - og fastlegen visste hvordan vi hadde det og hjalp oss i ei knipe. Jeg kan ikke få si hvor mye enklere hverdagen ble da ungene ble litt friskere *bank i bordet* |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg har aldri hatt det minste dårlig samvitighet for å jobbe 100 %. Mannen har en mer fleksibel jobb enn meg, og tar det meste av legetimer osv. Alt det andre deler vi på. Vi snakker aldri om at vi ikke rekker over det vi skal. Det er selvfølgelig mer hektisk i perioder, men det går helt fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg syns også det er veldig mye greier i både barnehage og skole som går ut over arbeidstiden. Har fire barn. Og jobber fullt, og har tenkt til å fortsette med det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg er den eneste på jobb som har barn, og er også da alene med de annenhver uke. Det har jo den fiffige fordelen ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høres ut som du er gift med gubben min.
![]() |
#38 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg synes det er travelt med 100 % jobb og oppføling av ungene. Det går i ett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Ferdiglada
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnEg glømte skrive; grandis til middag og brødsmular på golvet er prisen å betale.
![]() |
![]() |
#40 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJobber fult med tre skolebarn, opplever mer hektiske dager nå enn da de var mindre. Vurderer fra høsten å redusere arbeidstiden med 30 minutter om dagen. Det ville ha hatt stor btydning. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|