|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er kjolebruk trendy?Jeg bruker neste bare kjoler eller skjørt og har gjort det siden jeg var i tenåra - det vil si i snart 30 år. Betyr det at jeg var en innovatør, tro? Skjørtelengden har dog variert en del oppigjennom. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er kjolebruk trendy?
Nei, det er desverre ikke så enkelt. Man må også regne inn de aktuelle motebølgene på de ulike tidspunktene. Det er jo ikke slik at kjole og skjørt er noe nytt, akkurat.
|
|
|
#3 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fillern. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Er kjolebruk trendy?Men er det ikke rimelig å snakke om ulike trender innenfor ulike befolkningssegmenter, da? Det som er trendy i den forstanden du snakker om, Tallulah, det er det jo bare en viss andel av befolkningen som driver med og er opptatt av. Innen andre grupper kan det være helt andre ting som er populært/moderne/trendy. Eller brukes ikke ordet om slikt?
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Jo, det har jeg jo nevnt et par ganger også. At voksen damemote er noe helt annet enn ungdomsmote. F.eks. går jo ikke 20-åringer i alle disse velurkjolene som er poppis blant en del damer i vår generasjon. Så da kan man snakke om et motefenomen innen en gruppe. Så selv om det er en trend, er det ikke nødvendigvis det folk ser på som trendy. Det er selvsagt veldig vage termer, og ingen veldig klare skillelinjer.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Ja, akkurat.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Ja, på et vis. Men trendy blir nok ofte brukt av late majority og laggards om early majority/adapters, ikke nødvendigvis om innovators. Dette fordi late majority ikke nødvendigvis vil gjenkjenne det som innovatørene bruker som noe som kommer til å slå an. Så det er ikke trendy før en god del bruker det, og dermed er det ikke helt cutting edge igjen, selv om det føles slik for late majority/laggards.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Nei, ordbruk er jo sjelden det.
|
![]() |
| Trådverktøy | |