Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn som reiser alene. Hva er prosedyrene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-11, 15:36   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som reiser alene. Hva er prosedyrene?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Du må ha det nå, tror jeg? Hvertfall satt det en person og sjekket ombordsstigningskort rett før sikkerhetskontrollen på Gardermoen her forleden

Hmm.. Da må det være veldig nytt ja, jeg reiste i februar.
Hvordan håndterer de det når man reiser billettløst da? Bare drar kortet eller trykker fingeren?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 15:38   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvordan håndterer de det når man reiser billettløst da? Bare drar kortet eller trykker fingeren?

Her står det litt om det, Mex.

Gammel 06-06-11, 16:35   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Her står det litt om det, Mex.

Takk for info.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 15:40   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må ha etellerannet med strekkode. Det kan godt være reisekvitteringen som du har fått på mail, og så kan du vise frem mobilen. Men det er faktisk forbasket krøkkete av og til.

Gammel 06-06-11, 15:41   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det er faktisk forbasket krøkkete av og til.

Ja, jeg vil tippe det kan ta flere minutter av et nøye planlagt maratonløp til gaten

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 15:42   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Du må ha etellerannet med strekkode. Det kan godt være reisekvitteringen som du har fått på mail, og så kan du vise frem mobilen. Men det er faktisk forbasket krøkkete av og til.

Du må jo ikke det. På Værnes viste jeg fram bankkortet og sa jeg skulle til Oslo, det holdt.

Jeg er glad i å sitere fra Avinor i dag:

Opprinnelig lagt inn av Avinor

Ha billett/reisebevis klart når du kommer til sikkerhetskontrollen. Gyldig billett er:

- Ombordstigningskort/boardingkort
- Utskrift av elektronisk billett med dato for reise og navn på reisende
- SMS med dato for reise og navn på reisende
- Elektronisk kort som kan leses i kortleser der dette er installert

Gammel 06-06-11, 15:50   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Du må jo ikke det. På Værnes viste jeg fram bankkortet og sa jeg skulle til Oslo, det holdt.

Jeg er glad i å sitere fra Avinor i dag:

Det hjalp ikke i København. Eller på Heathrow. Eller i Stockholm.

Gammel 06-06-11, 15:52   #8
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Det hjalp ikke i København. Eller på Heathrow. Eller i Stockholm.

Ah, jeg har ikke vært i ytlandet på flere hundre år (eller åtte, men det er omtrent det samme), så jeg kan ikke sånt.

Gammel 06-06-11, 15:42   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kom mellom februar og mai, ja. Antar at man da må be om ledsagerbevis ved innsjekking hvis man følger en UM - jeg har ikke sendt Poden alene etter at dette ble innført.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.