Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 14:54   #15
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes merkelær til barn er tullete, men sier det ikke til de som bruker det. Det er deres valg.

Så det er tullete å kjøpe de klærne man liker? Eller de klærne man syns har best kvalitet? Eller de klærne som passer best på ungen?

Storesøster er tynn. Mange bukser og skjørt ramler rett av henne. Noen bukser og skjørt har regulerbart strikk i livet. Det er nesten påkrevd for henne. Mange "merkeklær" har slik regulering, mange billige merker har det ikke. Når jeg handler til henne, går jeg derfor etter merker som jeg vet har regulerbart strikk, eller som jeg vet har smalt liv slik at klærne henger på. I tillegg må jeg like klærne...

Jeg kjøpte forresten noen klær på H&M sist sommer. Noe var helt ok, bortsett fra at jeg så mange andre i samme klærne. Andre plagg nektet ungene å ha på seg, for snittet var rart, lommene enkle, osv, slik at de syntes klærne var ubehagelige.

Jeg syns dessuten ikke at klærne deres blir så fryktelig slitt eller flekkete. Det meste går i arv til både en og to, uten problemer. SKal de holde på med uteaktiviteter jeg vet vil gå hardt utover klærne, får de på seg klær deretter. Som regel bruker de det de har lyst på, bortsett fra bunad og liknende, til hverdags.

Jeg kjøpte f.eks. en litt dyrere vinterjakke til Storesøster. Hun brukte den i tre sesonger, tror jeg. Nå har Mellomsøster brukt den i en sesong. Den ser fortsatt like fin ut. I vinter fikk de også hver sin vinterjakke av bestemor, et billigmerke. Etter to uker var sømmen i siden gått opp på den ene. Tilfeldig?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.