|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Aspargesen har kommet!Forresten så leste jeg at asparges er veldig lett å dyrke selv, om man har et godt bed så varer det i opptil 20 år. Jeg er veldig fristet til å prøve. Noen som har gjort det?
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Aspargesen har kommet!
Jeg dyrker asparges. De tre første årene kan du ikke høste noe, og du bør ha minst 3 planter. Hunplantene gir dårligst avling, men jeg tror du må ha noen av hver. Du høster frem til sankthans, etter det må planten få komme seg.
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Aspargesen har kommet!
Min mor fortalte at da hun gikk på husmorskole (hun ble skysset dit da hun var i tyveårene fordi hun ikke kunne lage mat) så måtte det alltid være noen tilstede på skolen i helgene og feriene på våren som aspargesvakt. Aspargesvaktens jobb var da å dekke til mer jord over aspargesene i grønnsakshagen. Det var visst ikke mulig å spise grønne asparges. Grønne asparges var tegn på Dårlig Husmor.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|