|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Å bli satt i blondinebåsen
Men det kommer jo an på om det er ment slemt eller kameratslig det da. Jeg har fått kommentarer på dette som er ment kameratslig, men også noen ganger slemt.
|
|
|
#42 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Å bli satt i blondinebåsenAkkurat det der preller av som vann på Dragen. Det er en viktig del av imaget mitt, og faktisk en veldig fordel for å få gjort jobben min skikkelig, at folk syns jeg er litt streng.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli satt i blondinebåsenJeg tror det har noe med hva slags signaler vi tar inn også. Kommunikasjon er vanskelig, og hvis hun selv gikk inn dette med at hun var unormal i den forstand at hun ikke passet inn bildet av den stereotypen som studerer fysikk, så var hun antagelig veldig mottagelig for alle slags signaler. Små eller store.
|
|
|
#44 |
|
etterpåklokest
|
Klart det. Jeg kan bare ikke huske at jeg har oppfattet at noen har vært ute etter å være slem, sånn for egen del. :teflon: |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Å bli satt i blondinebåsenPå sidelinsjen, men det handler om dømming.
|
|
|
#46 |
|
Glamorøs
|
Sv: Å bli satt i blondinebåsenMan kan fint ha høyskoleutdannelse og være spraybrun også. Jeg syns i grunn ikke det er bedre å mene at andre kvinner bør "avbimbofisere" seg, enn de generelle fordommene man møter fra menn.
|
|
|
#47 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Å bli satt i blondinebåsenKlart man kan. Jeg møtte mine fordommer og hørte jo at også denne jenta kunne faget vi snakket om.
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Jeg tar meg i å tenke de samme fordommene selv altså, men prøver å ikke la meg styre av dem. Ikke alltid det funker, riktignok.
|
|
|
#50 |
|
|
Sv: Å bli satt i blondinebåsenBimbofiseringen/avbimbofiseringen er uavhengig av kjønn. Nå snakker jeg ikke hovedsakelig om utseende, men om fakter, måte å ordlegge seg på, vaner og holdninger. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg tok jo opp problemstillingen i utgangspunktet, så der traff du meg. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli satt i blondinebåsenJeg tenker at det sikkert har skjedd en del på denne fronten siden Siri Kalvig var student, det må jo være en del år siden nå? |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli satt i blondinebåsenDer var artikkelen, glamourmodeller var visst min tolkning og forfatteren ser ut til å være en ekte 68er-feminist. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli satt i blondinebåsenFor å si det sånn, jeg synes det er helt ok å nærme meg 40, ung og blond statusen er passert nå føler jeg. På en annen side har jeg aldri vært yndig og søt, så de verste blondinegreiene har jeg unngått. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, jeg er uenig med deg i at man ikke kan bli dømt etter utseendet, særlig når det gjelder førsteinntrykket, som ung kvinne i realfagmiljøer. Men nå er mine personlige erfaringer basert på å være betraktelig blondere i framtoning enn det du så ut til å være.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|