|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sperret
|
Sv: Rapporten om voldtekt fra Oslo pd
Det er det jeg også lurer veldig på. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Jeg merker meg det du sier og jeg skal ta meg tid til å lese rapporten en annen dag, så får jeg heller komme tilbake til diskusjonen senere.
Men i oversikten (i linken du ga i HI) sier de:
Slik jeg leser rapporten ut fra punktene leser jeg:
|
|
|
#3 |
|
Sperret
|
Sv: Rapporten om voldtekt fra Oslo pdNå skrev jeg et litt lengre svar som jeg mistet. Knurr. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rapporten om voldtekt fra Oslo pdJeg har ikke lest rapporten men hørte Hanne Kristin Rohde snakke om den i radioen og jeg ble på grensen til opprørt i det hun, flere ganger til og med, poengterte at unge menn opplevde å bli voldtektsmenn og kvinner å bli voldtektsofre uten at det hadde behøvd å skje (??)
Say you don't want it This circus we're in But you don't you don't really mean it Sist redigert av Imma : 30-05-11 kl 14:17. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ikke altetende
Sv: Rapporten om voldtekt fra Oslo pdSammenhengen mellom mer seksuelt aktive og eksperimenterende jenter henger ikke på greip. Om jeg så sa ja til å bli med fire menn hjem, la meg bli lenket til sengen og tatt på omgang, og jeg plutselig etter tredjemann sa nei, så hadde det pokker meg vært likemye voldtekt som noe annet, dersom fjerdemann likevel hadde forsynt seg.
|
|
|
#6 |
|
Sperret
|
Selvfølgelig. Det som er litt uklart (eller kanskje det ikke er det) er om det faktisk er dette som menes. Det kan vel ikke være mulig? Jeg er ikke overrasket over at noen moraliserer og mener slikt, men at analytikere av en offisiell rapport fra politiet skal inneholde slike holdninger - helt åpenlyst? Jeg antar liksom at de i tilfelle ville ha skrevet det smartere og mer pk. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ikke altetende
Say you don't want it This circus we're in But you don't you don't really mean it Sist redigert av Imma : 30-05-11 kl 14:17. Årsak: feil navn |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ikke altetende
Sv: Rapporten om voldtekt fra Oslo pdMin erfaring med voldtektsofre fra legevakt, er berusede(ikke overstadig)jenter og voldtekstmannen er en bekjent som de har såpass tillit til at de befinner seg alene med personen, enten fordi han skal kjøre henne hjem, de skal ta følge til hist og hen eller er innom for en matbit osv. Og man kan lett se hvor ordet "vold" kommer inn i bildet.
|
|
|
#9 |
|
Sperret
|
Ja, jeg antar at alle voldtekter med et nogenlunde likt hendelsesforløp som det du beskriver, blir samlet i festrelatert voldtekt-kategorien. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Slik jeg har forstått det: Den aktive kvinnerollen trekkes inn for å forklare hvorfor anmeldelsesbildet har endret seg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|