Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Suppeoppskrifter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-11, 21:01   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppeoppskrifter

Nå har jeg akkurat laget en djevelsk god spinatsuppe, og tror til og med jeg husker hva jeg hadde i den. Det tok 10-15 minutter, og var knallgodt.

2 sjalottløk
2 vårløk
2 fedd hvitløk
1/2 chili

Hakkes og surres i et par gode klatter smør, lav varme

1 stor pose fersk spinat (eller frossen) skylles godt og surres med det andre til den er godt krympet

3/4 - 1 liter kokende vann (jeg liker å koke det opp i vannkokeren for å spare tid) tilsettes
2 buljongtereninger smuldres oppi

Kok opp

Tilsett et par gode skjeer rømme (eller en skvett fløte eller hva du har)

Pepper etter smak

Og så fant jeg en pakke glemt Mozarella som måtte spises, og delte den i biter og hadde oppi hver skål.

Nok til to.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.