Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grillmat!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-11, 10:22   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grillmat!

Hva er egentlig poenget med å grille laksepakker, kylling, hamburger osv? Gir det noen bedre smak enn å lage det samme i ovnen/stekepanna? Det er jo mye lettere å få til sånne ting i stekeovn synes jeg, og jeg syns det bare er stress selv om man har gassgrill og godt verktøy altså.

Gammel 21-05-11, 10:32   #2
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Storfavoritten her er grillspyd, og vi bruker for det meste kyllingfilet og div grønnsaker som squash, paprika og tomat. Maiskolber koker vi ved siden av, for noen syns nemlig at mais som er grillet ser mystisk ut. Og da kan man jo ikke spise det. Det jeg ser her er at alle naboungene stort sett velger kyllingfilet når vi har laget forskjellige spyd.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:35   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Hva er egentlig poenget med å grille laksepakker, kylling, hamburger osv? Gir det noen bedre smak enn å lage det samme i ovnen/stekepanna? Det er jo mye lettere å få til sånne ting i stekeovn synes jeg, og jeg syns det bare er stress selv om man har gassgrill og godt verktøy altså.

Jeg er enig i at det er enklest å få godt resultat i stekovn. Kanskje ikke når det gjelder hamburger, men i alle fall større fileter av kjøtt eller fisk (fordi jeg langtidssteker når tiden tillater det). Jeg bruker for eksempel ikke steketermometer når jeg griller. Men jeg synes ikke det er stressete å grille. Tvert i mot, blir det ofte en mye mer avslappet stemning når deler av måltidet tilberedes ute. Barna synes det er veldig stas også.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:51   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ja, og løk er virkelig godt å å dele i to og grille bare snittflaten. Ikke barnevennlig kanskje, men veldig godt til oss som ikke dør av løk.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 12:30   #5
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Laks i foliepakker på grillen er jo kjempegodt og enkelt! Pleier grille mange forskjellige ting igrunnen, halve gøyen er jo at alle kan velge det de vil ha Eg er av de som syns at skikkelig kullgrill er tingen og ikkje elektisk da..

En av spesialitetene her er kyllingfilet, snittet langs siden inn til litt over midten, fyllt med urter og kremost og surret bacon rundt. Legger de i folie for best resultat. Trenger ikkje salte filetene da baconet gir stort sett nok salt. Kan lages med svinefilet òg.

Og grillspyd er glimrende ja! Både fiske-/sjømatspyd og med kjøtt. Barnevarianten her er grillspyd med kjøttboller til variasjon fra pølsene og veldig populært!

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.