|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Skal rømme
|
Sv: Grillmat!Hva er egentlig poenget med å grille laksepakker, kylling, hamburger osv? Gir det noen bedre smak enn å lage det samme i ovnen/stekepanna? Det er jo mye lettere å få til sånne ting i stekeovn synes jeg, og jeg syns det bare er stress selv om man har gassgrill og godt verktøy altså.
|
|
|
#2 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Grillmat!Storfavoritten her er grillspyd, og vi bruker for det meste kyllingfilet og div grønnsaker som squash, paprika og tomat. Maiskolber koker vi ved siden av, for noen syns nemlig at mais som er grillet ser mystisk ut. Og da kan man jo ikke spise det. Det jeg ser her er at alle naboungene stort sett velger kyllingfilet når vi har laget forskjellige spyd.
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Sv: Grillmat!
Jeg er enig i at det er enklest å få godt resultat i stekovn. Kanskje ikke når det gjelder hamburger, men i alle fall større fileter av kjøtt eller fisk (fordi jeg langtidssteker når tiden tillater det). Jeg bruker for eksempel ikke steketermometer når jeg griller. Men jeg synes ikke det er stressete å grille. Tvert i mot, blir det ofte en mye mer avslappet stemning når deler av måltidet tilberedes ute. Barna synes det er veldig stas også. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Grillmat!Ja, og løk er virkelig godt å å dele i to og grille bare snittflaten. Ikke barnevennlig kanskje, men veldig godt til oss som ikke dør av løk.
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
Sv: Grillmat!Laks i foliepakker på grillen er jo kjempegodt og enkelt! Pleier grille mange forskjellige ting igrunnen, halve gøyen er jo at alle kan velge det de vil ha |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|