Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook – fine ord i statusfelt

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 15:41   #821
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook – fine ord i statusfelt

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Denne dukket opp hos meg i dag:

Så fiiiiin.

Den dukket opp hos ei som faktisk har kreft på min venneliste, og da ble jeg så oppgitt, for jeg aner ikke hva jeg skal si eller gjøre da..

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-05-11, 16:39   #822
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hva er det med alle disse 97 %-statusene?

Gammel 20-05-11, 16:43   #823
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Tror de skal slite med å dokumentere tallene ja.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 20-05-11, 16:50   #824
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På min venneliste er det spesialpedagogisk uke. Igjen. Sikkert minst 4. gangen i år.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 20-05-11, 17:00   #825
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det noen som har sett tyske flagg på 17. mai, forresten?

I borgertoget her i byen gikk det representanter for verdensmesterskapet i mustach og skjegg (!), og alle hadde med flagg fra det landet de kom fra, også tyskerne. Fikk ikke med meg at noen reagerte på det.

Gammel 20-05-11, 17:04   #826
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

YOU DON'T LOOK SICK!!! No I don't. It's hard to explain to someone when they have no clue. It's a daily struggle feeling sick on the inside while you look fine on the outside. Please put this as your status for at least 1 hour if you or someone you know has an invisible illness (Anxiety, Bi-Polar,…

Denne kom opp her nå...

Gammel 20-05-11, 17:04   #827
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella

I borgertoget her i byen gikk det representanter for verdensmesterskapet i mustach og skjegg (!), og alle hadde med flagg fra det landet de kom fra, også tyskerne. Fikk ikke med meg at noen reagerte på det.

Det var ingen som løpte frem, reiv flagget ut av hendene på dem og bannet så spyttskyen sto? Merkwürdish.

Gammel 20-05-11, 17:07   #828
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

På min venneliste er det spesialpedagogisk uke. Igjen. Sikkert minst 4. gangen i år.

Jepp, på min også.

rine er ikke aktiv  
Gammel 20-05-11, 17:22   #829
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det var ingen som løpte frem, reiv flagget ut av hendene på dem og bannet så spyttskyen sto? Merkwürdish.

Tenkte mer på om det var noen kommentarer fra de som sto i nærheten, men jeg hørte i hvert fall ingenting. Mulig de eldre rundt oss døde inni seg, men siden de kommenterte det meste som foregikk i toget og ikke sa noe negativt om de tyske flaggene, så får jeg vel gå ut i fra at de ikke tenkte spesielt over det. Den eneste som kommenterte noe var meg, som syntes det var upassende i et 17. mai tog.

Gammel 20-05-11, 18:45   #830
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, da er det nok bevist.

Gammel 20-05-11, 18:54   #831
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og det er nok fordi du er ung. Jeg er ung, jeg med, men etter å ha pløyd gjennom 3 bøker fra andre verdenskrig på rimelig kort tid, forstår jeg meget godt at tyske flagg kan føles høyst upassende for de som har opplevd okkupasjon og krig på kroppen. Min bestefar har krigsmareritt omtrent hver natt fremdeles, og jeg vet med sikkerhet at det hadde ikke føltes riktig for ham å se tyske flagg vaie i vinden denne dagen. Flagget er et symbol, det har en symbolsk betydning, og det er ikke til å komme fra, og jeg synes det er EKSTREMT viktig å ikke glemme denne delen av historien selv om det begynner å bli færre krigsveteraner og folk som husker den tiden. Det har med respekt å gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg er enig. Pappa er en av dem som fremdeles ikke har tilgitt tyskerne, for han er gammel nok til å huske at han og familien ble drevet fra hjemmet sitt og tvunget opp i fjellet.

Jeg som ikke har opplevd det selv engang, føler det på kroppen, og jeg ble helt satt ut og faktisk ganske kvalm av Autofil sin uttalelse.

Jeg synes ikke Autofil sin uttalelse var kvalmende i det hele tatt. At vi tar i mot det nåværende tyske folk synes jeg vitner om historiekunnskap og evne til å gå videre. Vi kan ikke for all fremtid la det tyske flagget virke som en rød klut på oss selv om vi ble okkupert av dem for snart 100 (jaja, litt overdrevet) år siden.
Vi vant, de tapte og både vårt og deres samfunn har gått videre siden da.

Min nå avdøde morfar satt i fangenskap hos tyskerne, men var likevel en fornuftig mann som kunne empatisere med den jevne tysker både da,- og etterpå, og greide fint å skille mellom nazistene og det generelle tyske folk. Jeg tror vi alle skylder både våre forfedre, oss selv og det moderne samfunnet å tenke litt slik.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 20-05-11, 19:28   #832
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg synes at tiden, at det er nesten 100 år () siden, er et latterlig argument. Hadde du tenkt det samme hadde det vært 17. mai, 1945? Eller 46? Jeg er livredd for tiden, jeg er så uendelig lei meg over at vi mister alle vitnene våre, vi som skal besøke konsentrasjonsleirene med våre barn om en del år vil ikke ha tidsvitner tilstede, alle som levde og opplevde og som kjempe for vår frihet, vil være borte. Men vi skal altså bare sitte og vente på at de dør ut, og så kan vi gjøre som vi vil? Da skal vi slutte å hedre historien, minnene deres, og da slutter det tyske flagget plutselig å ha den symbolske verdien den har i dag, og alt blir bare fryd og gammen?

Jeg vil ikke det, jeg. Alt er ikke fryd og gammen, det er riktignok 66 år siden krigen var over, men det som skjedde er fremdeles grusomt, vi bør og skal aldri glemme det som skjedde, det vil alltid forbli en mørk del av verdenshistorien.

17. mai er en norsk feiring hvor tyske barn og voksne er hjertelig velkomne til å ta del i feiringen, men da under det norske flagget. Vi feirer Norges selvstendighet, befolkningens selvstendighet og våre rettigheter. Det har blitt tatt bort fra oss, men vi fikk det tilbake!

Gammel 20-05-11, 19:35   #833
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at tiden, at det er nesten 100 år () siden, er et latterlig argument. Hadde du tenkt det samme hadde det vært 17. mai, 1945? Eller 46? Jeg er livredd for tiden, jeg er så uendelig lei meg over at vi mister alle vitnene våre, vi som skal besøke konsentrasjonsleirene med våre barn om en del år vil ikke ha tidsvitner tilstede, alle som levde og opplevde og som kjempe for vår frihet, vil være borte. Men vi skal altså bare sitte og vente på at de dør ut, og så kan vi gjøre som vi vil? Da skal vi slutte å hedre historien, minnene deres, og da slutter det tyske flagget plutselig å ha den symbolske verdien den har i dag, og alt blir bare fryd og gammen?

Jeg vil ikke det, jeg. Alt er ikke fryd og gammen, det er riktignok 66 år siden krigen var over, men det som skjedde er fremdeles grusomt, vi bør og skal aldri glemme det som skjedde, det vil alltid forbli en mørk del av verdenshistorien.

Tillegg: Forøvrig plager det meg ingen steder at mennesker fra andre nasjoner går med sine flagg i 17.mai toget. Norsk 17.mai feiring er i overkant nasjonalistisk, og har godt av et mangfold.

17. mai er en norsk feiring hvor tyske barn og voksne er hjertelig velkomne til å ta del i feiringen, men da under det norske flagget. Vi feirer Norges selvstendighet, befolkningens selvstendighet og våre rettigheter. Det har blitt tatt bort fra oss, men vi fikk det tilbake!

Men det er jo ingen som snakker om å glemme? Det at vi forholder oss med aksept til dagens tyske folk og flagget deres er ikke ensbetydende med at man har glemt 2. verdenskrig og de som kjempet under den?

Jeg mener at vi kan ikke hate for alltid. Ikke glemme, men ikke hate dagens mennesker for det forgjengerne deres gjorde (der veldig mange ble tvunget og presset til disse ugjerningene).

Sist redigert av Nextlife : 20-05-11 kl 19:37. Årsak: Tillegg
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 20-05-11, 19:38   #834
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså; det tyske flagget er et symbol på grusomme ting, men å kalle seg selv nazi-mamma er en helt naturlig del av språkutviklingen?

Hadde man villet ha flagg med nazi-symbolet på hadde jeg skjønt deg, men..

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-05-11, 19:58   #835
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Jeg synes at tiden, at det er nesten 100 år () siden, er et latterlig argument.

Jeg synes forresten det er veldig spesielt å kalle argumentet mitt for latterlig, all den tid jeg prøver å utdype det for å delta seriøst i diskusjonen.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 20-05-11, 20:05   #836
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns at alle andre flagg enn det norske er temmelig malplassert på en norsk nasjonaldag. Det er jo en absurd ting å ta med seg på en norsk nasjonaldag.

Det tyske flagget ikke så mye mer enn andre, kjenner jeg. (det danske er i grunnen mer malplassert på akkurat 17. mai). Det er forskjell på Tyskland og nazitysklans. Et naziflagg ville åpenbart vært sterkt provoserende.

Gammel 20-05-11, 20:05   #837
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns at alle andre flagg enn det norske er temmelig malplassert på en norsk nasjonaldag. Det er jo en absurd ting å ta med seg på en norsk nasjonaldag.

Det tyske flagget ikke så mye mer enn andre, kjenner jeg. (det danske er i grunnen mer malplassert på akkurat 17. mai). Det er forskjell på Tyskland og nazitysklans. Et naziflagg ville åpenbart vært sterkt provoserende.

Gammel 20-05-11, 20:06   #838
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Polyanna.

rine er ikke aktiv  
Gammel 20-05-11, 20:24   #839
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men det er jo ingen som snakker om å glemme? Det at vi forholder oss med aksept til dagens tyske folk og flagget deres er ikke ensbetydende med at man har glemt 2. verdenskrig og de som kjempet under den?

Jeg mener at vi kan ikke hate for alltid. Ikke glemme, men ikke hate dagens mennesker for det forgjengerne deres gjorde (der veldig mange ble tvunget og presset til disse ugjerningene).

Hate? Så jeg hater det tyske folk fordi jeg synes tyske flagg er upassende på 17. mai?

Gammel 20-05-11, 20:59   #840
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Dagens tyskere kan ikke noe for hva deres besteforeldre gjorde, samme som at jeg ikke gidder å stå til ansvar for vikingenes herjinger.

Nei, men prøv å si det til pappa ...

Lukket tråd

Emneord
facebook staus, facebookstatus, status på facebook

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.