|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Ikkje mange gutar over barnehagealder i festdrakt eller bunad her heller.
|
|
|
#22 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Sjette klasse var siste gang min brukte bunad. Da var den for liten og nå får han ikke ny før han har blitt mann. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Det tok slutt da han begynte på skolen. Ingen andre i festdrakt særlig mye lenger opp heller. Sønnen her i huset er 12.Han fikk for første gang i år slippe dress, og bare ha på ny svart dongeribukse og skjorte. Jeg gadd ikke insistere på dressen i år. I klassen hans, var det en som gikk med bunad. Men den var da ekte (og kjempefin |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Pompen har aldri hatt på annet enn festdrakt på 17.mai, men i år var nok siste gang med pappas arvede. :snufs:
|
|
|
#25 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Eldste nektet i år, dvs han hadde vel ikke nektet hvis jeg hadde hatt en til han og han selv ikke husket dressen i skapet. Så han var tøff i dress og slips, men det var vel ingen av de andre i barnehagen som hadde det. Syns de fleste opp til 3.klasse hadde festdrakter på av guttene, av jentene hadde flesteparten festdrakter/bunad uansett alder
|
|
|
|
#26 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Min andreklassing hadde drakt på segidag, og det hadde de fleste guttene i trinnet hans. Får se til neste år.
|
|
|
|
#27 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?7-8 år, og det er trist, for det er så fi-hiint! |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Dette lurte jeg også på i år. Storebror kledde på seg festdrakt uten å mukke, og synes det er litt gøy at vi har bunad, han, lillebror og jeg. Det er gubben det er synd på hos oss.
|
|
|
|
#29 |
|
Javel
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Mellomste går nå i 3dje klasse. I år var festdrakten hans litt for liten så jeg spurte om han ville ha vanlige finklær i år. Nei, det kom ikke på tale så vi måtte ut og kjøpe ny festdrakt. Han har alltid elsket å bunaden/festdrakten sin.
|
|
|
|
#30 |
|
I farta!!
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Storebror er straks 10 år og liker godt bunaden sin, han har ekte bunad. Regner med at han bruker det et par år til hvertfall. Vi har en voksen ekte bunad liggende til han til konfirmasjonen.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?3 år var han siste gang han brukte det. Han var veldig bestemt på at han ikke ville ha ny 17. mai når han nærmet seg 4. Men nå er han utenom sær når det gjelder klær, og spesielt penklær. Stort sett bråk og gråting i lange tider hver gang han må ha på pentøy. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Vi har aldri begynt. Jeg vurderer å kjøpe en guttebunad fra Nordmøre når han blir litt eldre, men drakt hopper vi elegant over.
|
|
|
#33 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Eldstemann bruker bunad fortsatt og mest sannsynlig passer den neste år og. Etter det er det ingen før han eventuelt vil ha en i voksen alder. (Svigermor har sydd flere guttebunader som syes inn eller ut alt ettersom.) |
|
|
|
|
|
#34 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?03-gutten har hatt på penbukse og skjorte både i 1. og 2. klasse, så for hans del var festdraktens dager forbi da han startet på skolen. 00-jenta gikk med festdrakt t.o.m. 2. klasse, korpsuniform i 3. og i år sommerkjole.
|
|
|
#35 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Eldste er 12, og har festdrakt. Med tre gutter som arver hverandre, tror jeg jommen vi har greid å skape et visst gruppepress
|
|
|
#36 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Guttungen ville ikke ha festdrakt etter han begynte på skolen. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Storebror på 4,5 er veldig glad i bunaden sin. Jeg håper at det fortsetter noen år til.
|
|
|
|
#38 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?
Hvor finner man festdrakt til så store gutter ? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Jonas nektet å ha på festdrakt i år gitt. Det ble kul rød bukse, skjorte og converselignende sko. Han var så fin atte. Og det var deilig å slippe maset om gnagesår.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|