Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mor i harnisk over barnehagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 15:03   #11
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Tilfeldigvis leste jeg om denne saken i går da jeg googlet på hoggorm og høner (vi har hoggorm i hønsegården) i et forum om kjæledyr. Tråden het "Barna lærer å drepe hoggorm i barnehagen". Det var vel å trekke det litt langt, kanskje. Det står i Naturmangfoldloven fra 2009 (som ser ut til å være den gjeldende loven (i hvert fall i henhold til Lovdata) at

Opprinnelig lagt inn av Naturmangfoldloven $17

Smågnagere, krypdyr og lakse- og innlandsfisk kan avlives dersom det er nødvendig for å hindre skade på person eller eiendom.

I forhold til dette, synes jeg de barnehageansatte handlet helt riktig.

Hjemme hos oss skal vi heller forsøke å flytte ormen lenger inn i skogen, men jeg ville ikke nølt med å kakke hodet av den hvis den var i ferd med å bite en av ungene (i den grad det hadde vært mulig - ormer er raske...).

Det var forøvrig artig å se at hønekyllingene våre ikke så ut til å ha noen iboende angst for ormer - etter interessen å dømme så de snarere ut til å tro det var en veldig stor og saftig meitemark.

Sist redigert av Tangina : 12-05-11 kl 15:31.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.