Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oppfordre jenter til å velge realfag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-11, 14:44   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?

Mannen har gått fra det private til det statlige (han er jo også ingeniør) og han gikk opp i lønn. (Men jeg tror ikke han vil oppleve like bra lønnsoppgjør.)

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 14:48   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Mannen har gått fra det private til det statlige (han er jo også ingeniør) og han gikk opp i lønn. (Men jeg tror ikke han vil oppleve like bra lønnsoppgjør.)

Jeg tror omtrent alle jeg kjenner som har gått fra det private til det statlige, har gått opp i lønn. :btdt:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 14:53   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet det altså, at stillingstype har mye å si.

Jeg tror ikke jeg kan skjødesløshet på kjønn heller direkte, men jeg og min mann har lik utdannelse, uteksaminert samme år, og slett ikke helt lik lønnsslipp...

Jeg kunne økt lønnen min markant ved å bytte til det private. Men det er ikke egentlig stat/privat som er forskjellen, jeg ville jo også da byttet til en annen type stilling, det måtte jeg gjort for å å gå markant opp. Men det kunne jeg alså også gjort innen det offentlige.

Så egentlig var mitt forrige innlegg ikke helt seriøst da altså. Det er bare det at det er mye å tenke på i forhold til hvilke utdanninger som gir hvilke jobber, og hvordan det lønner seg eller ei. Mye mer enn stat/privat, men også mye mer enn realfag eller ei.

Jeg vil vel i hovedsak oppfordre mine barn til å ta en høyere utdannelse innen noe de både interesserer seg for og virkelig kan tenke seg å jobbe med, og kan se for seg å kunne leve av. Uansett om det er realfag eller ei, jeg kan jo ikke akkurat si at det er dumt om de vil gå en økonomisk retning, all den tid jeg jo altså fant deres far på NHH. Vi kan gjerne oppfordre dem til å gå en litt annen retning enn vi gjorde, men er det den veien de vil, så skal jeg ikke legge kjepper i hjulene for det heller altså, ei heller gråte i skjul.

Men vi har heldigvis noen år på oss enda. Jeg får stikke og hente Knerten i barnehagen nå, og spørr jeg hva han har gjort på der har han enten reparert ting eller slukket brann. Snekker eller brannmann er visst det mest fantastsike han kan tenke seg for tiden. Vi får nå se. Søstra skal i alle fall få akkurat de samme mulighetene.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.