Sv: Pannekaker
Opprinnelig lagt inn av Nip, her.
Jeg synes ikke jeg trenger sukker for å få frem mye smaker eller runde av, men vet jo at mye inneholder sukker, derfor liker jeg det meste laget fra bunnen av så jeg slipper. Jeg tror de fleste er vandt med det, derfor "trenger" man det...
Jeg oppdaget det med sukker i den mest stabile lavkarbo-perioden i livet mitt. Jeg spiste ikke engang frukt på den tiden, så jeg spiste ikke noe søtt. Det rundet rett og slett av smaken og gjorde den rundere. (Men nå ser jeg at det skrives at det bare kan koke lenge, og det er vel det HP gjør med tomatsupper og gryter som han lager, for han har ikke i noe, og de smaker godt når jeg tenker meg om. Det er bare jeg som alltid er så sent ute i siste liten når jeg skal lage mat, og ikke har tid til å la det koke inn så lenge. )
Opprinnelig lagt inn av Nip, her.
Alikevel så trenger ikke jeg det for at jeg skal synes maten skal smake godt.
Men kanskje det kan være et tips å ta med seg i forhold til unger? De bruker mye lengre tid på å lære å avgifte bitterstoffene i maten enn vi gjør, så maten smaker mye bitrere for dem enn oss. Så da kan et tips være å ha en klype med sukker i. Eller, som vi har sett over, la det koke ekstra lenge. Det er jo greit å plukke med seg slike tips på veien også, sånn når barna ikke vil ha, hva som kan gjøres for å se om de da liker det. Du kan jo bruke splenda for den del. (Det er vel det som er i den sukkerfrie ketsjupen, og det fungerer jo bra.)