|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
Jeg slapper av med mitt kosthold, problemet er at det er vanskelig å gi sønnen min ett godt kosthold med påvirkningene utenifra, i tillegg til at jeg selv har godt fra greit til bedre, som gjør at også han er vandt med posesuppe og pannekakesmaken, som smaker som baken :P |
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Når du uttaler deg såpass bastant om årsaker til alvorlige og triste sykdommer og plager, tror jeg du må regne med at folk reagerer. |
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Det er klart at noe av kritikken skyldes at du ikke er flink til å skrive, men mesteparten av motbøren skyldes faktisk at du kommer med en masse upresise påstander om kosthold, helse og sykdom som du ikke dokumenterer og som rett og slett ikke har rot i virkeligheten. Når du diskuterer på bakgrunn av teorier du har laget selv og beskylder velbegrunnede motargumenter for være utslag for dårlig samvittighet hos diskusjonspartnerene, da må du regne med å ikke bli tatt særlig seriøst. Og hvis dette er å diskutere så godt du kan så har du ganske mye å jobbe med før det er mulig å ta deg alvorlig.
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tar vel ikke noe feil i noe av det jeg skriver, selvom jeg ikke har masse dokumenter klare. (det burde jeg kanskje, men jeg lester mest bøker og blader om tema). |
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
De fleste tar noen ganger feil i noe av det de skriver (eller ellers). Hvis man kan vise til hvor man har lest/hørt/lært noe, er det større sjanse for at folk tar påstandene man kommer med på alvor. Påstandene blir selvsagt hverken riktigere eller galere av det, men poenget med å dokumentere er at andre skal kunne vurdere hvor sannsynlig det er at de stemmer.
|
|
#6 |
|
Borte
|
Endel av det du skriver om kosthold og sykdommer er iallefall ikke noe som fremkommer av forskningsresultater. MS - for eksempel - det vet ikke forskerne hva som forårsaker. Astma- og allergi - der er anleggene medfødt og det finnes ingen fellesnevner i mors kosthold for barn som får de plagene. Kreft - det er en hel haug med ulike typer og mange av dem er medisinske gåter.
![]() |
| Emneord |
| ugler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|