Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-11, 15:41   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dronningen ber deg, med et godt kosthold, slappe av. Du svarerDu sier også at du slapper av med ditt kosthold, noe hele intensjonen med tråden (og alt du skriver her) viser at du ikke gjør.

Det var mer å ta tak i i innlegget ditt, men jeg ser andre har gjort det før meg.
Da må jeg få lov til å påpeke at du kommuniserer på en svært uheldig måte. Du er veldig utydelig og virrer og blander kort, slenger om deg med beskyldninger uten egentlig å tydeliggjøre hvem de er myntet på. Sånt trigger. Hvis du syns det er ubehagelig, så foreslår jeg at du går i deg selv og blir mer gjennomtenkt i formuleringene i innleggene dine.

Jeg slapper av med mitt kosthold, problemet er at det er vanskelig å gi sønnen min ett godt kosthold med påvirkningene utenifra, i tillegg til at jeg selv har godt fra greit til bedre, som gjør at også han er vandt med posesuppe og pannekakesmaken, som smaker som baken :P

Jeg har aldri sagt at jeg er flink til å skrive jeg, betyr det at jeg ikke kan være med å diskutere? Jeg tar da til meg tilsnakk (dog det er mye "drittslenging") på en helt ok måte. Jeg kan ikke bedre, men jeg er prøver å lære - jeg kan ikke si jeg synes andre tar ting på en like grei måte med å komme med så mye stygge kommentarer. Dere sier jo at jeg snakker stygt om andres kosthold, men for dere er det greit å snakke "dritt" til meg fordi jeg ikke er noe flink på kommunikasjon på nett. Dobbeltmoral?!?

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:45   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Dere sier jo at jeg snakker stygt om andres kosthold, men for dere er det greit å snakke "dritt" til meg fordi jeg ikke er noe flink på kommunikasjon på nett. Dobbeltmoral?!?

Når du uttaler deg såpass bastant om årsaker til alvorlige og triste sykdommer og plager, tror jeg du må regne med at folk reagerer.

apan er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:51   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sagt at jeg er flink til å skrive jeg, betyr det at jeg ikke kan være med å diskutere? Jeg tar da til meg tilsnakk (dog det er mye "drittslenging") på en helt ok måte. Jeg kan ikke bedre, men jeg er prøver å lære - jeg kan ikke si jeg synes andre tar ting på en like grei måte med å komme med så mye stygge kommentarer. Dere sier jo at jeg snakker stygt om andres kosthold, men for dere er det greit å snakke "dritt" til meg fordi jeg ikke er noe flink på kommunikasjon på nett. Dobbeltmoral?!?

Det er klart at noe av kritikken skyldes at du ikke er flink til å skrive, men mesteparten av motbøren skyldes faktisk at du kommer med en masse upresise påstander om kosthold, helse og sykdom som du ikke dokumenterer og som rett og slett ikke har rot i virkeligheten. Når du diskuterer på bakgrunn av teorier du har laget selv og beskylder velbegrunnede motargumenter for være utslag for dårlig samvittighet hos diskusjonspartnerene, da må du regne med å ikke bli tatt særlig seriøst. Og hvis dette er å diskutere så godt du kan så har du ganske mye å jobbe med før det er mulig å ta deg alvorlig.

Her inne er det mange som er gode på kosthold og helse, så du kan nok lære en god del, men da må du jo være villig til å høre på hva andre mener. Og ikke minst til å åpne for at dette er stort fagfelt som du nettopp har oppdaget en bitteliten bit av.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:53   #4
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er klart at noe av kritikken skyldes at du ikke er flink til å skrive, men mesteparten av motbøren skyldes faktisk at du kommer med en masse upresise påstander om kosthold, helse og sykdom som du ikke dokumenterer og som rett og slett ikke har rot i virkeligheten. Når du diskuterer på bakgrunn av teorier du har laget selv og beskylder velbegrunnede motargumenter for være utslag for dårlig samvittighet hos diskusjonspartnerene, da må du regne med å ikke bli tatt særlig seriøst. Og hvis dette er å diskutere så godt du kan så har du ganske mye å jobbe med før det er mulig å ta deg alvorlig.

Jeg tar vel ikke noe feil i noe av det jeg skriver, selvom jeg ikke har masse dokumenter klare. (det burde jeg kanskje, men jeg lester mest bøker og blader om tema).

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 16:01   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar vel ikke noe feil i noe av det jeg skriver, selvom jeg ikke har masse dokumenter klare. (det burde jeg kanskje, men jeg lester mest bøker og blader om tema).

De fleste tar noen ganger feil i noe av det de skriver (eller ellers). Hvis man kan vise til hvor man har lest/hørt/lært noe, er det større sjanse for at folk tar påstandene man kommer med på alvor. Påstandene blir selvsagt hverken riktigere eller galere av det, men poenget med å dokumentere er at andre skal kunne vurdere hvor sannsynlig det er at de stemmer.

Gammel 27-04-11, 16:08   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endel av det du skriver om kosthold og sykdommer er iallefall ikke noe som fremkommer av forskningsresultater. MS - for eksempel - det vet ikke forskerne hva som forårsaker. Astma- og allergi - der er anleggene medfødt og det finnes ingen fellesnevner i mors kosthold for barn som får de plagene. Kreft - det er en hel haug med ulike typer og mange av dem er medisinske gåter.

Jeg er ikke uenig i at det er sunnere for alle å ha et bra kosthold, men når forskerne ikke kan peke på kosthold som en klar sykdomsutløser, så holder det ikke for meg at en tilfeldig forumbruker, som i tillegg til å formulere seg dårlig ikke kommer med en eneste kildeopplysning, mener at det er sånn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.