Sv: Hva slags heklemønster er dette? (amerikansk)
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg tror dette betyr følgende.
- Hekle opp et antall med luftmasker (det mangler jo, men det er kanskje rad 0 eller noe i oppkriften?)
- Neste rad hekles slik. Hekle en halvstav i fjerde (luft)maske (altså på oppleggsraden) fra kroken. Hekle en halvstav til i samme (luft)maske, hopp over en (luft)maske og hekle to halvstaver til i neste. Dette gjøres ut raden.
Dette teppet er heklet på den måten (men med fastmasker i stedet for halvstaver).

Legg merke til hvor "rutete" det blir. Kanskje vanskelig å se på det bildet. Dette er et bildet jeg har "lånt" av samme teppe, men med et annet garn:

Og jeg tror som sagt at det er denne teknikken som er beskrevet bare med høyere masker. Den grå tror jeg er laget med fastmasker.
Takk, det skal jeg prøve. Jeg har bare sitert der hvor det står hvordan mønsteret hekles, ikke fra selve oppskriften. De har nemlig en sånn møsnterforklaring først, alle sammen.
Den grå er heklet på følgende vis:
1 sc in 2nd ch from hook, ch 1, skip 1 ch, sc in next ch, repeat. Så fastmasker med en luftmaske i mellom? Skal den luftmasken bare trekkes opp i seg selv, eller festes i masken under og bare dras gjennom?