Sv: Er far feig, som ikke tar mer pappaperm? (Aftenposten)
Jeg er enig i at det er mange gode argumenter for mor å være hjemme, f.eks. amming og det faktum at man også bruker en stund å komme seg etter fødselen. Det kan også være mange økonomiske grunner, og i mange tilfeller så vil heller ikke far være hjemme. Jeg er også helt enig med Nenne i at det slett ikke er alfa og omega for relasjon mellom far og barn at far har vært hjemme mange mnd i løpet av det første året.
Utsagnet fra forskeren var - Mange menn ønsker å ta lengre permisjon enn de ender opp med å gjøre. De skylder på negative arbeidsgivere, men det er feige og dårlige unnskyldninger. Det utsagnet er jeg enig i, uavhengig om det er mange gode grunner for å velge at mor er den som er hjemme i permisjonen. Jeg synes det er feigt å ikke ta ut lenger permisjon for så å legge skylden på negative arbeidsgivere. Man får stå for de valgene man tar, og menn er ikke mer uunværlige i jobben sin enn kvinner er. Min jobb er like viktig som min manns, og at jeg har vært lenger hjemme i permisjon er ikke fordi det har vært vanskligere for ham å få permisjon, men fordi jeg har hatt et sterkere ønske om å være hjemme enn han har hatt.