Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 12:47   #1
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Den frosne stappa var faktisk god, mye bedre enn vanlig posestappe. Men dyr! Jeg prøvde den da Coop hadde et tilbud med kjøttboller og frossenstappe til prisen for én.
Hjemmelaget stappe tar jo litt tid siden potetene skal skrelles og det tar en halvtime å koke dem. Pluss moses og smakes til med smør, fløte, ditt og datt.

Ferdigstekte pannekaker smaker dritt (har jeg hørt), ferdig Nå vaffelrøre er rågodt (men det lager jeg alltid selv likevel). Det jeg har startet med i det siste er ferdig pizzadeig. Den ferdige paideigen er også veldig brukervennlig til småpaier - bare å stemple ut en sirkel og putte nedi paibrettet.

Jeg er ikke så veldig glad i å bruke lang tid på mat så jeg bruker gjerne halvfabrikata. Omeletten kommer jeg likevel aldri i verden til å bruke (gubben derimot, hadde garantert hevet seg på).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 12:52   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Hjemmelaget stappe tar jo litt tid siden potetene skal skrelles og det tar en halvtime å koke dem. Pluss moses og smakes til med smør, fløte, ditt og datt.

Man koker dem jo i småbiter, da går det mye fortere, ca. 10 minutter. Men da må man jo først skjære dem opp og det tar jo litt tid. Jeg skjønner virkelig poenget med frossenstappe (selv om jeg aldri har prøvd den selv, det er vel melk i den også?) og den er nok mye, mye bedre enn disse pulverposecrap-greiene.

Gammel 17-04-11, 13:21   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man koker dem jo i småbiter, da går det mye fortere, ca. 10 minutter. Men da må man jo først skjære dem opp og det tar jo litt tid. Jeg skjønner virkelig poenget med frossenstappe (selv om jeg aldri har prøvd den selv, det er vel melk i den også?) og den er nok mye, mye bedre enn disse pulverposecrap-greiene.

Ja, det er jo bare ren potet som er most og fryst. Man kan helt sikkert bytte ut melk med vann hvis man vil ha den melkefri.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:31   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det kan ikke sammenlignes med omelett på kartong! Her er det jo snakk om at man går fra en liten halvtimes tilberedning til 5 minutt.

Men å knekke x antall egg? Vel det er ikke store tiden man sparer på det. Dette kommer vi nok neppe til å kjøpe!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.