Sv: Pannekaker
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Men Nip, tror du virkelig de som lider av det du sier har fått det av å spise sunt 90 % av tiden, og bare litt mindre sunt et par ganger i uka?
Ettersom hva jeg ser og observeres så spises det på ingen måte sunt 90 prosent av tiden, på langt nær.
Jeg prøvde faktisk å tenke på om det er noen i klassen som sønnen min ikke har vært hos som kanskje kjører en litt sunnere stil enn hva jeg opplever, men jeg tror vi faktisk har valgt ut de "bra" allerede og det er skremmende.
Poenget er at alle her inne, og nesten alle generelt mener de spiser sunt nok, men alle lidelsene, og sykdommene er jo der alikevel - det betyr jo at vi er virkelig ikke i mål. Og ja, jeg har stor tro på at kosthold og trening kunne tatt bort enormt mye, eller ihvertfall bedret mye av dette, men da fungerer det ikke at vi alle mener vi spiser sunt nok.
Jeg tror ikke vi i dag klarer å kjøre en sunn nok linje, ved å spise brødskiver til frokost, lunsj uten grønt/frukt, middag som kanskje består av pannekake-middag ett par ganger i uka, også tror jeg vi lett glemmer hvor mye vi feirer og ferierer, så kommer helgekosen i tillegg. I tillegg så er det jo ikke sånn at barna ofte mesker seg med grønnsaker (kanskje noen) når det blir servert. Nei, jeg tror ikke vi er sunne nok i dag til at det ikke vil slite med sykdommer pga dette videre også. Helt klart har det nok blitt bedre.
|