Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan kommuniserer du din kostholdsfilosofi?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-11, 12:55   #25
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kommuniserer du din kostholdsfilosofi?

Jeg skjønte ikke helt denne tråden. Er det en skrytetråd for gode kostholdsvaner, eller handler det om hvordan man snakker med andre mennesker (naboer, foreldre, venner, skole) om det man mener er et godt kosthold?

Hvis det er sistnevnte: vel, jeg er jo nødt til å kommunisere til andre at jeg har spezielle matbehov. Utover det, kommuniserer jeg til naboer som vil gi barna saft på en hverdag, at det er helt i orden. Og tilsvarende. På foreldremøter er jeg ofte enig i at vi godt kan tilstrebe å ta med frukt i barnehagen på bursdager. Jeg har ikke egentlig så sterke kjepphester (lenger). Det hender jeg prøver å komme med tips til enkle ting som kan gjøres for at maten folk har tenkt å servere meg kan lages glutenfri, slik at det blir mindre bry for alle, men jeg prøver å understreke at hvis de heller vil lage en egen rett bare til meg, så skal jeg ikke sette meg på bakbeina. (Jeg kommer dessuten på besøk selv om jeg må ta med meg deler av måltidet selv).

Å kommunisere om kosthold handler også om hvordan man møter andres kjepphester. F.eks. når noen foreldre på foreldremøtet vil at barnehagen skal servere kun økologisk mat, eller er sterkt motstandere av ett eller annet pålegg. Om man protesterer, om man prøver å forstå, om man samarbeider om å finne en løsning alle kan ha glede av.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.