Sv: Pannekaker
Jeg har lyst til å skrive mer, men mister motet før jeg begynner. Du har møtt motstand fra samtlige som har svart deg, men ser ikke ut til å ta det til etterretning i det hele tatt. Når "alle" er uenig, så kan det selvfølgelig være en sjelden tilfeldighet, men ofte er det et tegn på at en selv kanskje kan behøve å justere holdningen sin, ikke at alle andre tar feil.
Jeg har full respekt for ditt syn på mat - det er viktig med sunn kost. Det er samtidig veldig mye annet som er viktig også, og jeg tenker at man får det aller best med seg selv (og for ikke å snakke om at barna har det aller best) om man har fokus på det som en selv synes er veldig viktig i egen hverdag, samtidig som man har et avslappet forhold til at i andre familier kan det være andre prioriteringer.
Jeg synes det er veldig viktig å lese mye for og sammen med barna, inkludere barn i matlaging og å le mye sammen. Det kunne likevel ikke falle meg inn å tenke at jeg skal kunne legge føringer til hva slags samvær og lek det blir lagt opp til når mine gutter er med andre hjem - om de spiller dataspill, leker i hagen, baker boller eller bare sløver, det overlater jeg til det hjemmet de besøker.
For min del er det langt viktigere at barna er på besøk et sted med senkede skuldre og god stemning enn at de får en spesiell type mat. Men det betyr ikke at jeg ber foreldre som virker litt nevrotiske eller grinete å ta seg sammen og spre glede når mine gutter er på besøk.