|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?
Som om jeg skulle ha sagt det selv! Jeg er en introvert person, og henter dermed energi ved hjelp av alenetid. Alenetid er en mangelvare, og jeg blir tidvis desperat av denne mangelen. Jeg kan takle hundre baller i lufta på jobb, mens på hjemmebane skal det ingenting til før jeg er nær ved å implodere av stress.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Ja! Akkurat sånn er det. Jeg tenkte også på det tidligere i tråden da noen skrev at de fikk dekket sitt sosiale behov med familie og ikke kjedet seg. Jeg er nok slik skrudd sammen at jeg må være en del alene for å opparbeide meg et sosialt behov, og nå blir det litt mangelvare. Da får jeg nesten en slags klaustrofobi i perioder.
|
|
|
|
#3 |
|
Skal rømme
|
Jeg har det også sånn. Da lurer jeg på om det er slik at ekstroverte er mer "naturlige" (og/eller bedre???) foreldre enn introverte?
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Mens jeg er akkurat motsatt. Jeg får neller av å være alene og trives aller best med mange rundt meg. Sikkert derfor jeg har vært (og forsåvidt også fremdeles er) så besatt av tanken på maaaange barn.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er ultraekstrovert men likevel sånn som trenger både alenetid og voksentid og disse to behovene blir ikke dekket av å være med barna. Om jeg har vært alene med dem en helg så drømmer jeg om å være alene hjemme neste helg og møte venner på kveldene.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|