|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Positiv miljøpolitikk
Ja. I følge en forsker fra Nofima i Tromsø (og andre kilder, men jeg har ikke tid til å finne hvilke som er mest troverdige på nettet så jeg går for han som jeg hørte på et foredrag i går) står verdens samlede kjøttproduksjon for større utslipp av klimagasser enn verdens samlede transport (bil, båt, fly osv). Ergo er det faktisk smart å spise mindre kjøtt, både for klimaet og for helsa. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
They can have my burger when they pry it from my cold dead hands...
|
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Positiv miljøpolitikkJeg går heller ikke inn for vegetarianisme som hovedløsning, og jeg er heller ikke vegetarianer. Men kjøttproduksjon er ikke spesielt miljøvennlig og de fleste av oss kunne godt spist litt mindre kjøtt. At det faktisk er OK vegetartilbud ville være et skritt i riktig retning. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor det? Man lever da like fint uten kjøtt og fisk, ja faktisk også uten animalske matprodukter overhodet. Men for å si det sånn; selv om jeg synes det er mye enklere enn jeg hadde trodd, var det da jeg ble veganer jeg virkelig så hvor latterlig enkelt vegetarianere faktisk har det. (Kilde: youtube.com) )
|
|
|
#6 |
|
Forelska
|
Sist redigert av Didjeridust : 08-04-11 kl 16:42. Årsak: Retta skirveflei |
|
|
|