Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Tja, det føyer seg vel inn i det store bilde av at små jenter i dag skal se så voksene ut så fort som mulig kanskje? Tenker på hvordan klærne til jenter ser ut så fort de går over str 128 osv. Dette ønske både fra samfunnet (markedskrefter) og de selv om å se ut som tenåringer mange år før de faktisk er det. Hva er det engelske utrykket på denne aldersgruppen fra 8-12 år? Det er et flott ord, det er de jentene som ser på Hanna Montana og vil være teens men ikke helt er det enda.
Rett og slett at som 7-8 åringer er de bare små jenter enda. En uting at de skal dolles opp med ekte hull i ørene. En vesentlig forskjell på en 7-8 åring og en 10-11 åring synes jeg ...
Jeg og flere av venninnene mine hadde hull i ørene tideligere enn 7-8 års alder, uten at vi så ut som små damer for det. Jeg syntes ikke det er et bra argument. Klærne gjør en langt større statement enn to små øredobber, som knapt trenger syntes og du kan jo ha meninger om klærne i stedet evt. Jeg syntes heller ikke det at du syntes det er stygt er et bra argument, og jeg har litt vanskelig for å forstå at man kan ha så sterke meninger om dette, ettersom hun med tiden får hull i ørene uansett. Mest sannsynlig i alle fall.
Tror rett og slett dette ikke hadde vært en kamp jeg ville brukt så mye tid på.
|