Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kampen om fødetilbud, akutt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-11, 20:53   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kampen om fødetilbud, akutt

Jeg er ikke berørt, så det er lett for meg å snakke, men jeg synes det er helt riktig å legge ned eller begrense tilbudene ved de minste sykehusene og fødestuene. En oppgradering av ambulansetilbudene, håper jeg dog er en naturlig følge av nedleggelsene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 20:56   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er ikke berørt, så det er lett for meg å snakke, men jeg synes det er helt riktig å legge ned eller begrense tilbudene ved de minste sykehusene og fødestuene. En oppgradering av ambulansetilbudene, håper jeg dog er en naturlig følge av nedleggelsene.

Oppgradering av ambulansetenestene er ikkje inkludert. Heller ikkje eit godt opplegg for følgeteneste for jordmødre. Me har som sagt ein ambulanse i bygda. Er denne på tur til sentralsjukehuset, er me utan ambulanse i minst fire, kanskje fem timar. Me kan rett nok låne ambulanse frå nabobygdene, men det tar jo ein halvtime til ein time. Og det kjem til å bli både travelt og utrivelig for bygdas einaste jordmor mtp. all reisinga. For ikkje å snakke om å ligge tre timar med rier i ambulanse på dårleg veg.

God tur.

Gammel 01-04-11, 20:58   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Oppgradering av ambulansetenestene er ikkje inkludert. Heller ikkje eit godt opplegg for følgeteneste for jordmødre. Me har som sagt ein ambulanse i bygda. Er denne på tur til sentralsjukehuset, er me utan ambulanse i minst fire, kanskje fem timar. Me kan rett nok låne ambulanse frå nabobygdene, men det tar jo ein halvtime til ein time. Og det kjem til å bli både travelt og utrivelig for bygdas einaste jordmor mtp. all reisinga. For ikkje å snakke om å ligge tre timar med rier i ambulanse på dårleg veg.

God tur.

Da ville jeg konsentrert meg om å demonstrere for flere ambulanser, fremfor å gå i fakkeltog for fødestuene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 21:00   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg forventar ikkje spesialisering i alle små bygder, men eg forventar eit sjukehus som kan ha akuttfunksjon, så får dei heller sende meg vidare når dei har stabilisert meg.

Helt enig. Og jeg kjenner jeg vil kvi meg veldig for å bli gravid igjen dersom fødetilbudet her legges ned.

Jeg får ikke opp noe relevant på linken som er vedlagt, så den kan jeg ikke kommentere.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 21:31   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Helt enig. Og jeg kjenner jeg vil kvi meg veldig for å bli gravid igjen dersom fødetilbudet her legges ned.

Hvis jeg hadde blitt gravid hadde jeg valgt å reise 2 timer for å komme til nabobyen. Jeg føder aldri mer på lokalsykehuset. Hadde vel neppe fått lov heller.

Emneord
akutt, fødetilbud, lokalsykehus, senterpartiet

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.