|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kampen om fødetilbud, akuttJeg er ikke berørt, så det er lett for meg å snakke, men jeg synes det er helt riktig å legge ned eller begrense tilbudene ved de minste sykehusene og fødestuene. En oppgradering av ambulansetilbudene, håper jeg dog er en naturlig følge av nedleggelsene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kampen om fødetilbud, akutt
Oppgradering av ambulansetenestene er ikkje inkludert. Heller ikkje eit godt opplegg for følgeteneste for jordmødre. Me har som sagt ein ambulanse i bygda. Er denne på tur til sentralsjukehuset, er me utan ambulanse i minst fire, kanskje fem timar. Me kan rett nok låne ambulanse frå nabobygdene, men det tar jo ein halvtime til ein time. Og det kjem til å bli både travelt og utrivelig for bygdas einaste jordmor mtp. all reisinga. For ikkje å snakke om å ligge tre timar med rier i ambulanse på dårleg veg.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Da ville jeg konsentrert meg om å demonstrere for flere ambulanser, fremfor å gå i fakkeltog for fødestuene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Helt enig. Og jeg kjenner jeg vil kvi meg veldig for å bli gravid igjen dersom fødetilbudet her legges ned.
|
|
|
|
#5 |
|
Travelt opptatt
|
Hvis jeg hadde blitt gravid hadde jeg valgt å reise 2 timer for å komme til nabobyen. Jeg føder aldri mer på lokalsykehuset. Hadde vel neppe fått lov heller.
|
![]() |
| Emneord |
| akutt, fødetilbud, lokalsykehus, senterpartiet |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|