Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når er man eks. en trønder, en harding?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-11, 17:44   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er man eks. en trønder, en harding?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Man kan selvfølgelig kalle seg for hva man vil, men jeg synes det er rart å kalle seg for trønder hvis man er født i Hønefoss og oppvokst i Bergen, selv om man har bodd 20 år i Trondheim.

Jeg er ikke uenig i det, men jeg synes jo man skal få lov uansett.

Og jeg mener det er opplagt at noen kan kalle seg for trønder om de ble født i Uganda og har bodd på Stjørdal siden de var to år gamke, men jeg ser du har modifisert uttalelsen din etter det innlegget jeg kommenterte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 09:40   #2
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er ikke uenig i det, men jeg synes jo man skal få lov uansett.

Og jeg mener det er opplagt at noen kan kalle seg for trønder om de ble født i Uganda og har bodd på Stjørdal siden de var to år gamke, men jeg ser du har modifisert uttalelsen din etter det innlegget jeg kommenterte.

Jeg jobber sammen med en nydelig jente som er født og oppvokst i Finnmark. Foreldrene hennes kommer fra Filippinene. Når pasienter spør hvor hun kommer fra, så svarer hun jo naturlig nok Vadsø, og de blir så perplekse, for det var ikke svaret de forventet

Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 10:12   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er født og oppvokst i ei bygd på Romerike og er definitivt derfra, selvom jeg bor i nabokommunen nå.

MEN, jeg føler meg definitivt som halvt finnmarking, selvom jeg aldri har bodd der. Halve slekta mi bor imidlertid der og jeg føler en sterkt dragning mot min far sitt fødested. Og jeg ligner veldig på mine slektninger der (lynne/væremåte)...mer enn min andre halvdel av slekten i Oppland faktisk, til tross for at jeg var mye mer der enn i Finnmark i barndommen.

Men jeg er og blir romeriking (sier ikke at jeg er romeriking da...men bruker det isteden for bygdenavnet jeg er fra) selv om jeg i hjertet føler meg like mye som noe annet .

Sist redigert av Liljekonvall : 03-04-11 kl 11:34.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.