Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HH

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 20:49   #21
Jordbæret
nuftig

Jordbæret sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
Jordbæret har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HH

Poden brukte en utslitt Reflex vårdress i dag, og var helt tørr! Dressen var selvfølgelig våt utenpå, men innsiden var ikke fuktig engang.

Det skal sies at jeg impregnerte dressen i vaskemaskinen i går. Jeg håper det holder en stund.

Jordbæret er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:50   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden her var søkkvåt i sin skallbukse, i morgen tar jeg med Reima tec vårdress, så får vi se om den holder seg tørr.
Da er han ute hele dagen så blir spennende å se.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:50   #23
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Jeg hentet en tørr treåring i dag, i sin reimatec vinterdress.

Reima holder ikke vannet ute her. Reima og regnbukse - Søkkvåt unge. Men det er nok ikke Reima sin feil. Heller at det er naturbarnehage, og ungene er ute i vanndammene i 6-8 timer. Løsningen er mange skift, og så får vi voksne håpe vannet blir borte snart. Ungene elsker det

Gammel 22-03-11, 20:52   #24
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Fikk hjem en helt tørr "isbjørn-unge" i dag.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:54   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Begge mine har vært tørre både i går og i dag! Eldste brukte skalljakke fra Lindex og bukse fra HH Tech XP. Minsten brukte enten reima tec vinterdress eller reima tec vårdress. Ingen skiftetøy hjem. Nå har vi riktignok ikke snø her som smelter, men det har regnet da de var på tur i går og er vått på bakken der de leker.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:55   #26
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hentet hjem et barn som har blitt våt gjennom vinterdressen (fra Name It, vet ikke merket), Parkdressen (HH, men fra i fjor) og regntøyet. Altså tre ganger gjennomvåt. Når jeg spurte hva hun hadde gjort sa hun at hun hadde svømt i vanndammene

Det er nok været

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:56   #27
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hm. Han er 1,5, så han aker ikke så mye, og ikke heller de vann ned nakken på hverandre heller. Men det er klart at han kan ha badet i sølepyttene, og fottøyet var Ecco Goretex, så det kan jo hende vannet har kommet inn der og...

Gjengen med 1,5-åringer på min avdeling blir bløte opp til midjen, uansett hva de har på seg. Fordi de setter seg i vanndammene, rett og slett.

Gammel 22-03-11, 21:00   #28
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg tviler ikke, Isbjørn!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 21:01   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok min på fersken i å tømme ei mugge vann over hodet ned i kragen da en ansatt så bort i ca 2 sek. Så småttisene blir våte. Hopper og bader i dammer gjør han også om han får sjansen.

Gammel 22-03-11, 21:03   #30
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær. Hm.
Det finnes i alle fall vått vær hvor det ikke spiller noen rolle om man har sånne eller sånne klær. Skip ohoi. akker ny ladning til i morgen:

Gammel 22-03-11, 21:08   #31
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor så måtte jeg be barnehagen om at det var vel ikke nødvendig å la alle ungene svømme i de aller største vanndammene så fort de var utenfor døra. Greit at ungene skal få utfolde seg, men det får da faktisk være måte på noen ganger mener nå jeg. Etter det så har de ofte passet på å rydde de stedene for vann hvor det blir enorme vanndammer. De trenger liksom ikke å svømme på dypt vann. Unger kan faktisk drukne i de dammene også. Det er nok av små vanndammer og takrenner å leke med.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 21:13   #32
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Lille venn her var søkkvåt gjennom Isbjørn skallsett i går og søkkvåt gjennom Bergans i dag. De bader i vann nå om dagen så jeg skjønner at det ikke holder, men det er kun nederst på beina buksa har vært våt gjennom og det kommer nok kanskje av at det kommer inn nede på beina.

Gammel 22-03-11, 21:19   #33
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Unger har en tendens til å bli våte uansett.

Men jeg må skryte litt av Skogstad-dressen til Leomann. Jeg fant ham dusjende under takrenna, etter en svømmetur i vanndammen, og han var kun våt rundt håndledd og ankler. :imponert:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 21:23   #34
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Men jeg må skryte litt av Skogstad-dressen til Leomann. Jeg fant ham dusjende under takrenna, etter en svømmetur i vanndammen, og han var kun våt rundt håndledd og ankler. :imponert:

Viser bare at dyrt ikke alltid er best!

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 21:30   #35
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

I dag oppdaget jeg hvorfor jeg er så fornøyd med yttertøyet til Rabalder, han er jo aldri våt annet enn på føttene. I gangen hang det oppslag fra forrige måneds aktiviteter, der et bilde av Rabalder ble brukt som eksempel på at de lærer ungene at det er lurere å sitte på huk enn på knærne eller rumpa i vanndammer. Ikke rart ungen er tørr når han bare sitter på huk. Hadde aldri trodd jeg skulle få en så lydig og fornuftig unge.

Gammel 22-03-11, 21:31   #36
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Forresten, for å svare på hovedinnlegget, dersom dressen har samme design som jakkene fra HH, så la jeg merke til at glidelåsen på jakken ikke var vanntett, og ikke har noe beskyttende lag utenpå. Kan det være gjennom glidelåsen det har trukket vann?

Gammel 22-03-11, 21:35   #37
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten forteller at de også øvr på å sitte på huk.

Men min er åpenbart ikke like fornuftig, han hopper i dammen han. Og svømmer... vel, der er forhåpentligvis ikke dypt, for hans variant av å svømme i badekaret inkluderer magen i bunnen.....

Gammel 22-03-11, 21:55   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg henter minsten min i vogn. I går regna det voldsomt da jeg kom, og jeg ville ha på han regntrekk. Det fikk jeg som vanlig ikke lov til. Jeg sa til han at da blir han våt. "Ja". sa han fornøyd. "har på jakke". Joda. Våt er ikke negativt tydeligvis.

Gammel 22-03-11, 21:59   #39
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Jeg husker fremdeles den deilige følelsen av vann som surklet mellom tærne i støvlene. Det tok en stund før det ble virkelig kaldt og ubehagelig. Jepp.

Gammel 22-03-11, 21:59   #40
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Forresten, for å svare på hovedinnlegget, dersom dressen har samme design som jakkene fra HH, så la jeg merke til at glidelåsen på jakken ikke var vanntett, og ikke har noe beskyttende lag utenpå. Kan det være gjennom glidelåsen det har trukket vann?

Er det sant?! Det er jo i såfall helt høl i hodet!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.