Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
For veldig veldig mange aar siden var kostholdet slik du beskriver ja men det er virkelig lenge siden.
Det er vel ikke uten grunn at England har flere Michelin restauranter en Frankrike i dag. Det har jo vaert en voldsomt okt interesse og okt bevssthet for god mat og kosthold og det er jo helt latterlig hvordan kokker blir kjendiser osv.
Joda, det er greit at England har flere Michelin-restauranter enn Frankrike, men akkurat det sier absolutt ingenting om britiske mattradisjoner. Hvor mange Michelin-restauranter er basert på britisk meny for å si det på en annen måte?
Og ja det finnes MANGE og gode restauranter i England. Jeg har i jobben og privat vært MYE i England, og det kan jeg underskrive på. Mange gode indiske, italienske, franske osv. Men jeg har også spist på engelske vertshus og pub'er, og det faller ikke akkurat innunder mine favorittter (men det er selvfølgelig en subjektiv mening). Gordon Ramsey og Jamie Oliver m.fl. er britiske ja, men serverer det mye britisk mat synes du? De er vel nettopp noen av de som går det britiske kosthold stikk i mot! og det er det en grunn til.
Helt klartfinnes det briter som er opptatt av sunt, godt kosthold, for det er i tiden, heldigvis, men gjennomsnittlig tror jeg helt bestemt at briter faller veldig langt ned på skalaen hva angår sunt, godt kosthold i Europa, og da spiller det ingen rolle om det er de lavere klassene som drar ned gjennomsnittet, for det er og blir for mange som ikke bryr seg om hva de putter i munnen, og sunt trenger ikke være dyrt, så det er jobben med bevisstgjøring som det må gjøres noe med, for de som spiser denne dritten synes faktisk at det smaker bedre enn Jamie-mat, og det er et problem som er og blir et britisk helseproblem i sluttenden.
Opprinnelig lagt inn av Lisa
Naa vet jeg ikke hvor du var sist i England og fikk tilbud om denne type mat? Det skulle jeg ha likt og visst. Hvis jeg vil spise slik mat her saa maa jeg gaa og oppsoke en greasy cafe og du slaar meg ikke akkurat som typen som gjor det.
Jeg har vært flere steder, og på de aller fleste til og med store 4- og 5-stjerners hoteller jeg har bodd på spises det slik mat, noe mer pyntet og finere tallerkner, men dog. Britene sitter og gafler i seg hvitt brød, bacon og beans der og.
Jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke spiser slik mat dersom jeg ikke er skikkelig fyllesjuk ....for da er ristet loff med bacon og beans nyyyydelig.